• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Jo det tog mig 40 minuter men sedan vågade jag ta den. Men jag var så nervös eller rädd, vet inte vilket så jag är nu lite nervös för att jag ska ha gjort fel... alltså det kan ju inte gått helt galet fel, men något litet fel kanske... Jaja, det går inte att ändra på nu ändå så nu ska jag sova och vara stolt över mig för att jag vågade ta sprutan själv!

Men vet du jag tycker att det låter jättekonstigt att du inte tar något blodprov för att kolla att du är nedreglerad som du ska innan du börjar spruta. Jag menar, det låter ju slarvigt och då är det ju inte så konstigt att det blev fel för dig förra gången. Eller? Jag tar som sagt Gonal-f och 150 IE (heter enheten så?) en gång om dagen, samt att jag fortsätter med Synarela, men bara i ena näsborren nu.

Då var man igång!

• JaneD
    LS 1976 skrev 2010-06-02 11:38:30 följande:
    JaneD: Modigt av dig att ta sprutan själv om du kände obehag inför detta. Måste kännas kul att ha kommit så långt i processen. Själv har jag tagit nässpray i ca 1½ vecka nu. Har inte sprutstart förräns den 19 juni.
    Åh tro mig när jag säger att du sitter där en dag med sprutan i handen och tycker att det gick jättefort! Jag var så avundsjuk på alla sprutande tjejer under hela spraytiden. Först i fredags när jag visste att det bara var helgen kvar kändes det nära. Det går jättefort! Jag lovar.

Tog nyss andra sprutan själv. Fast nu var maken hemma. När jag väl hade gjort det i går så är det inte så farligt. Gör lite lite ont (känns) när jag drar UT nålen. Är inte det lite knäppt?

KRAM till er andra, heja oss!
  • JaneD

Ja, jag sprutar ju för fullt, hehe. Ska på koll på söndag och det är det enda jag tänker på just nu. Skrattande

LS 1976, nej jag får ingen prick efter, beror nog som du säger på hur känslig hy man har. Jag ser knappt var jag stack sekunden efter att jag tagit ur nålen. Det enda är som sagt att det "svider" lite när jag drar ut nålen. Det går jättebra att spruta och jag är inte alls lika nervös nu efter bara tre sprutor.

Ska bli så roligt att följa alla våra Plus i sommar, höst och vinter. Tack för att ni finns!

• JaneD

Jag går på Sohpia Hemmet i Stockholm. Var och gjorde blodprov igår och VUL, idag fick jag beskedet att öka dosen lite. Jag har Gonal-f och har tagit 150 IE och nu ska jag ta 225. Ska tillbaka på fredag. Tror (och hoppas) på att få datum för ÄP då!

Toyota: Jag kände inget alls förrän i helgen och det var dag 6-7 och det enda jag kände var lite känningar i äggstockarna, men det är väl först nu (efter dag 7) som det kan börja kännas något.

LS: vad är PGD?

• JaneD

Toyota: HUR HAR DET GÅTT?? Jag hoppas alla positiva tankar till dig idag gjorde sitt!

Loppi: tror du ligger lite före som har kollat på ägg och sådär, jag hoppas naturligtvis på ÄP redan på måndag men det får vi la se på fredag. Jag gissar (otroligt amatörmässigt) att det blir mitten eller slutet av nästa vecka för min del. Eller när började du spruta egentligen? Jag menar jag har inte tittat på ägg och storlek än...

• JaneD

Oj! Schysst Loppi! Jag ska ju på koll imorgon bitti. Jag vill också få göra ÄP i början av veckan.... HOPPAS! Jag började spruta den 1/6

Toyota, hoppas det går bättre ändå, för då har det väl tagit nu? Bara inte så mycket som hade varit önskvärt, eller? Håller tummar och tår!

Jag hoppas bara på att få ett ÄPdatum imorgon, får jag det är jag supernöjd!

• JaneD

Jag har fått datum för ÄP och det blir på tisdag den 15 juni! Tyvärr har jag lite svårt att glädjas över detta då jag bara har 4 mogna ägg. Känns helt värdelöst, jag vet att jag borde vara glad för det typ och läkaren sa att det är ju god kvalitet på dem, men det spelar ju ingen roll när det inte är mina ägg det är "fel" på. Det är ju min mans spermier och då behöver vi ju sjukt många ägg för att öka chanserna. F*N! Jag vill inte tänka negativt men shit vad nere jag är över fjuttiga 4 ägg efter alla dessa sprayningar och sprutor. :(

• JaneD

Tack Toyota! Du får säkert också ett ÄPdatum nu. Jag hoppas att några fler blåsor har mognat till på tisdag (det är därför jag fick tisdag och inte tidigare) men det känns som om det inte spelar någon roll om det är 4 eller 6 st.

Usch, är så låg och inte hjälper det att höra alla som pratar om hur de har plockat ut 10-12 ägg och fått typ 6-8 befruktade och ändå inga till frysen eller ändå ingen bebis. Känns som om man har lägre chans ju färre ägg man har oavsett kvalitet. Men, men. Man får vara nöjd med det man har va?

Väntar på uppdatering från Loppi om sprutan! Hon ligger ju en dag före, jag ska ta min imorgon. :)

• JaneD

Loppi vad underbart att höra, ja allt med bröllop och att det gick bra att ta sprutan och att det kan vara bättre med få ägg. Tack! Jag behövde verkligen få höra det, jag har verkligen letet efter att någon ska ha sagt det eller säga det här på FL men har inte hittat något. "Alla" verkar ha 10-12 äggblåsor iaf. Själv väntar jag samtal från barnmorskan idag emllan 13 och 15 för att få exakt tid för min spruta och allt annat i veckan.

Sista dagen med sprayen för mig idag, sista gonal-f-sprutan igår. Sprutan har varit helt okej, det är sprayen som jag verkligen längtar efter att slippa!

Kram på er!

• JaneD

ja! Sprutan tog jag 20.30 och vi ska vara på kliniken kvart i nio på tisdag för ägguttag. Sista sprayen är också tagen. Kommer kännas konstigt att inte ta något alls imorgon, så för säkerhets skull har jag plockat undan allt så att jag inte sprayar av vana imorgon. Vore ju just fint. Nu håller jag tummarna för dig Toyota imorgon, och tänker även på dig Loppi!

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)