• kattm

Spraystart i maj (Synarela)

Hej!

Jag har sprayat med Synarela sedan i måndags och är alltså inne på min fjärde dag nu (min första IVF). Har ni fått ont i slemhinnorna i näsan/svalget av att spraya? Jag tycker att det svider en bra stund efter att man sprayat, och idag kände jag t o m av det i öronen. Har ni upplevt samma sak, och blir det i så fall bättre med tiden (eller iaf inte sämre, hittills har det känts lite mer för varje gång)? Har ni fått andra biverkningar? Vallningar och så?

Toyota10, Pixels och LS 1976, hoppas att ni lyckas på nästa försök och att det kommer igång snabbt!

• kattm

Tack så mycket för era svar! Jag känner än så länge bara av att det svider i ungefär en halvtimme efter att jag sprayat, men räknar med att få vallningar så småningom, eftersom jag fick det av pergotime och av en annan medicin jag åt för några år sedan. Det verkar som att jag har lätt att få vallningar. Skönt att ni upplevde det som att svedan efter sprayen avtog efter ett tag, eller att man vänjer sig.

• kattm
    Splash skrev 2013-05-17 19:48:49 följande:
    Hoppar in i tråden fast den har några år på nacken. Har sprayat i 14 dagar just nu och dag 12 fick jag en mens blödning. Ska upp till kliniken och ta blodprov den 20 maj och ev blir det sprut dags på onsdag 22 maj hoppas vi på. Men allt hänger på hur bra blodprovet blir. Kommer man alltid att få använda nässpray även när man tar sprutor?
    Ja, man fortsätter oftast med sprayen även när man tar sprutor, men med halverad dos. Sprayen förhindrar för tidig ägglossning. Vid min tredje IVF sattes sprayen ut när jag började med sprutorna för att se om det kunde påverka äggkvaliteten, men det verkar vara ovanligt. Hoppas att du får ut flera fina ägg som är lagom mogna och befruktas fint!
Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)