Spraystart i maj (Synarela)
Hej alla! Jag är ny här. Känner att jag behöver lite stöd. Jag började spraya i maj och idag fick vi tillbaka ett långtidsodlat perfekt (enligt läkaren) embryo/blastocyst.
Lite kort om mig:
Detta är min första IVF. Jag är såklart jätteglad att det blev ett fint ägg men oddsen var ganska goda - jag fick 19 ägg. Dock var jag nervös ändå in i det sista eftersom jag inte fick veta hur det gått med befruktingen som var via ICSI eftersom makens spermiekvalitet sjunkit drastiskt efter hög feberi våras (det pajar tydligen ofta "tillverkningen"). Så man vet ju aldrig. Tyvärr betyder detta också att jag är överstimulerad (mina äggstockar var tydligen jättestora, alla blåsor är vätskefyllda). Jag har haft ont sedan äggplock och ser redan gravid ut. Nu har smärtan dämpats så det gör bara ont om jag rör mig hastigt/går fort etc, men jag är fortfarande svullen och till råga på allt har min IBS (känslig tjocktarm) förvärrats. Lite fibrer har hjälpt den totala förstoppningen i alla fall, så det blir väl bättre.
Det fina i kråksången är att symtomen kommer förvärras om jag nu verkligen blir gravid, men det får jag väl stå ut med. Jag tycker jag mår lite illa redan nu. Haha. Kommer bli gaaaalen medan jag väntar på att testa.