• spattanjansson

Spraystart i maj (Synarela)

Jag är på mitt tredje IVF försök (1 slutade i MA vecka 8, 2:a ingen grav). Den här gången fick jag synarela som jag började spraya med för lite drygt 2 veckor sen och idag fick jag typ mens?? Ska man få det?? Blev helt fundersam`, någon som vet?? Tanken är att jag ska spraya fram till 3 augusti och sen börja med Gonal-F. Innan har jag alltid kört puregon och inte använt synarela så det är helt nytt....

• spattanjansson

LS1976: ahhh...på så sätt...tycker dom är lite dåliga ibland på att informera :)  Men tack för informationen!! Ringde till RMC idag för säkerhet skull och dom lämnade ett meddelande på min telefonsvarare att jag bara skulle fortsätta som planerat...

Loppi11: jättegrattis!! lycka till!

• spattanjansson

LS1976: ahh...mer än vad jag fick...jag fick typ bara ett väldigt kort samtal över telefon och sen en a4 sida hemskickad med vad jag skulle göra...jag har nsätan 20 mil till malmö där jag gå så vi åker inte dit om vi inte måste....
    Mår du konstigt då när du sprayar...jag tycker mitt humör pendlar ohyggligt plus att jag har en del huvudvärk och lite vallningar...fast det var vättre när jag körde enanton depot!

• spattanjansson

JaneD: GRATTIS, va kul :)   Jag kände oxå i hela kroppen när jag blev gravid..försök 2 där jag inte nblev gravid hade ja ginga symptom alls. Lycka till nu!  Att jag skullel gå in i klimakteriet visste jag ju...det var därför blödningen kom lite som en suprice. Jag går på RMC i Malmö och tycker dom är bra men ibland blir det lite löpande band känsla över det hela....

LS1976: ahh..äggplock imorgon för dig, lycka till. Hoppas du får många fina ägg. ELLER iofs så räcker det ju med ett guldägg :) Själv har jag alltid sprutat fram till och med äggplock men jag har kört puregon. Den här gången ska jag ta Gonal-F men börjar inte med det förrens 3 augusti så det är ett tag till...

• spattanjansson

LS1976: Nej va tråkigt :(   kram

ego: själv har jag ju sprayat med synarela i en månad nu ungeför...precis haft mens och nu känner jag att jag har fått en ny endometrioscysta. Trodde synarelan skulle motverka det men det verkar ju typ inte göra det....nåja..jag har en månad till att spraya så vi får väl se vad som händer.

Och jäklar va orättvist det är att det ska bero på var i landet man bor hur många försök man få gratis!! Låter helt förkastligt i mina öron!!

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)