Inlägg från: Snartmami |Visa alla inlägg
  • Snartmami

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Åhh jag blir så less på alla som ska tala om saker de inte förstår sig på.. Rottweiler går inte under spektrat "Kamphund", och idag finns istortsett INGA kamphundar i Sverige då det är förbjudet dock så finns det raser som tidigare användes till kamp.

Jag har en Staffordshire Bullterrier som är jordens snällaste hund. Kamphundar är kända för att inte bita människor för det är vad de är avlade för. En kamhund som bet en människa avlivades då det var nödvändigt att kunna hantera hundarna under kamperna. En kamphund som biter en människa är mest troligt illa behandlad.

Jag vet inte vad som hänt i detta fall men, det är fel att dra alla hundar över en kam.

• Snartmami
    My opinion skrev 2010-05-02 23:40:41 följande:
    Det upprepas här gång på gång men det är ingen som sett till statistik på det. Den enda statistik som länkats till var amerikansk och där stod 6 kroppsskador för golden och 1100 för pittbull terrier.
    Jag har läst det i en tidning för nått år sedan.. men golden är ju ocså en utav de vanligaste raserna. Procentuellt mot antalet hundar så stog taxar överst i den artikeln. Någon "kamphunsras" fanns med, men sanningen är den att de flesta som bitit människor är inte rensariga och faller därmed ur statistiken.  Dom som köper hunden som inte borde ha den betalar helst inte 12000:- (oftast inte), så de köper blandraser av amstaff, dobberman, am.bulldog,  staffe, rottweiler mfl. Och det är klart att resultatet av sådan avel och fel ägare kan bli väldigt galen. 
  • Snartmami
    puss skrev 2010-05-02 16:14:14 följande:
    ALLA ägare tycker deras hunda är "jättefina".
    Konstigt att ALLA som träffat min "Kamphund" tycker att hon är jätte fin och hon har omvänt massvis med "kamphunds motståndare".. Det sitter inte i rasen utan ägaren!!!

Det farligaste min hund gör är att ge alla som kommer innanför dörren ett rejält pusskalas (om dom böjer sig ner så hon når dvs)!
  • Snartmami
    Det som irriterar mig mest Är all jäkla okunskap kring "kamphundar" de avlades för att kampa med hundar och absolut inte bita människor!!!! Om en kamphund bet människor så avlivades den. Det är väldigt ovanligt med en "kamphund" som bits. Och nu talar jag om renrasiga och inte misshandlade.

Min Staffe litar jag inte på kring hundar som hon inte känner. och jag tycker inte för den delen att de måste få leka och hälsa på varenda jäkla tants hund. 
    Men med människor så litar jag på henne till 1000%

DESSUTOM SÅ ÄR ROTTWEILERN INGEN "KAMPHUND"!!!!

• Snartmami
    Höst flickan skrev 2010-05-03 12:57:05 följande:
    ja..en sådan video är ju verkligen bra att göra reklam för....Kan man typ göra med alla raser..o vad ger det?Jo att många tror att dom är super snälla.Jag själv har flattar..o vill absolut inte att dom ska få ett rykte om sig att vara bra familje hundar o supersnälla i alla situationer.Det gör enbart rasen och indeviden en otjänst.
    Ja att människor som inte haft turen att möta dessa trevliga hunadr kan få se, Staffen kallas för The Nanny Dog i England just för att de är så fruktansvärt barnkära, stabila i psyket och snälla. Det är en hund som kräver motion men är ofantligt snäll.

Hundar är ett djur precis som alla andra och vissa lämpar sig mer eller mindre i barnfamiljer. Men jag är helt övertygad om att staffen är en utav de mest lämpade familjehundarna (med rätt uppfostran precis som med alla andra raser.)

Snälla läs på om raserna innan ni disskuterar hurvida de är snälla eller inte.
  • Snartmami
    KeChi skrev 2010-10-14 00:48:52 följande:
    För det första TS så heter det sämsta o inte dåligast. Har en väninna som har en rottweiler, hur snäll hund somhelst, blir så less på folk som sitter o ljuger om saker dom inte vet något om...
    Dock så tillfaller ju inte Rottweiler gruppen Kamphund utan det är en Brukshund. Stor skillnad!

Kamphund= Amstaff, Pittbull, Staffordshire bullterrier, Bullterrier. Det är Främst dessa raser man talar om när det gäller "kamphundar".

Som förövrigt är helt underbara hundar hos rätt ägare :)
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-14 11:39:32 följande:
    Hur kan man vara rädd för något som inte kan döda eller allvarligt skada en?
    Jag är sjuuuukt rädd för döda djur.. de kan inte göra mig något men jag tycker att det är fruktansvärt otäcka!

Man kan vara rädd utan att saker kan skada. Hur många ä inte ärdda för våra yttepytte spindlar?
  • Snartmami

Har följt denna tråd ett tag nu och..

*GÄSP*

Faber du kommer hela tiden med kassa argument som saknar grund. När ska du ge upp?

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!