Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Argo skrev 2010-04-27 12:01:45 följande:
    Kolonialismen är över sedan länge. Du ser bara inte det uppenbara. Dvs att ingen tvingar afrikanerna att sälja varor till någon part. De är herrar över sitt eget öde.Det är afrikanerna själva som bestämmer sin väg nu.
    Och så länge de flesta stater är svaga och befolkningen förtryckt av sina egna ledare, kanske vi inte ska göra affärer med dessa stater.

Sveriges egna utrikesminister hade ett oljeföretag i ett land där presidenten snart står anklagad för folkmord, underbart.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-27 12:11:24 följande:
    Det ser lite annorlunda ut i samhället idag jämfört när "N D" var på tapeten.
    Jag tror inte det ändrar faktumet att SD kommer dala när folk inser att de inte har någon som helst aning om hur de ska realisera sin politik.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-27 12:25:38 följande:
    Den kommer inte att dala, utan den kommer att öka pga det du skrev. Rent missnöje. Händelser som Landskrona, Kristinstad, och den senaste gällande djurplågeri kommer att öka folks missnöje (eller snarare ändra folks attityd till invandring/invandrare).
    Jag har en källa (som du ska få ta del av) som visar att SDs stöd i landskrona inte alls ökade efter händelsen.
    Varför är man mer missnöjda när invandrare plågar djur, än när svenskar gör det?
    Det finns massor av uppmärksammade fall av djurplågeri som inte har ett dugg med invandrare att göra.

Något annat?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Argo skrev 2010-04-27 12:30:05 följande:
    Jag behöver inte ta det längre. Jag bara pekade på det uppenbara när du började tala om det. De styr själva nu. På gott och ont.
    Och det ursäktar att Sverige gör affärer med terrorister, efterlysta brottsligar och är inblandade i aktiviteter som handlar om brott mot mänskligheten?

Om jag vet att ngn är en nykter alkoholist, kommer jag inte erbjuda honom ett glas av mitt eget fina vin liksom.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-27 12:31:58 följande:
    Ja, det finns massor med brottslighet som invandrare inte alls är inblandade i. Men när dom väl är det så är det en helt annan attityd som folk riktar sina blickar med än det var för, låt säga 5 år sen.Jag har en ganska stor umgängeskrets och jag kan bara se hur attityden har ändrats i min närhet när det gäller just detta "ämne" och jag anar inte att det är unikt just för min del.
    Då tycker jag folket ska kliva av sina höga hästar.
    Som en vän sa när vi diskuterade relaterade saker i morse, "man kan inte hata sig själv". Det är därför vi inte hatar svenskar när de våldtar små barn eller klipper skadeskjuter hundar. Vi hatar kanske personen, men inte alla svenskar.

Men säg att en somalier i morgon bränner upp en kanin, så är hatet ett faktum.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Argo skrev 2010-04-27 13:10:28 följande:
    En regering är knappast folkvald i ett land som t ex kastat ut alla valobservatörer, eller där valfusk är utbrett.
    Sedan beror det ju givetvis vilken typ av handel det är, eller hur?
    Den handeln jag tagit upp, är oetisk på alla plan.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-28 14:09:27 följande:
    Ja, om det skulle vara en invandring i den omfattning med dagens integration så är det raskrig i landet inom en 5-års period.Det kan jag lova dig.
    Mellan pudlar och labradorer då eller?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-28 14:16:16 följande:
    Jag är inte alls rädd.... Vill bara inte vare sig deltaga eller riskera min och min familjs säkerhet när det väl blir kravaller...
    Kanske borde emigrera?
    Blir det krig i Sverige måste du ju fly, eller hur?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-04-28 14:17:30 följande:
    Äsch... du förstår nog vad jag menar såklart. Eller ska du ha det i klartext?Blattar mot svenskar. Nöjd?
    Den blattiska rasen mot den svenska...ja det låter ju faktiskt inte trevligt alls.
    Beautifully Human
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!