Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-04-26 21:29:36 följande:
    Såg du valstugereportaget?Til valet 2014 har SD 20%, tro mig.
    Sedan går de samma väg som Ny Demokrati
    De har ingen budget, ingen utrikespolitik och lever på folks missnöje, inget annat. Inget hot, snarare ett gupp på vägen.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hugful80 skrev 2010-04-26 21:28:07 följande:
    Det är ju naturligt att vara misstänksam mot ett folkslag som inte är ens eget. För övrigt vill ju inte de flesta anpassa sig eller ens arbeta.
    Personligen är jag mer misstänksam mot folk i vita luvor än en kille med näsring från en ö i söderhavet.

Källa på att de flesta inte vill anpassa sig eller arbeta?
    Minns du vad jag sa när jag tog upp ett exempel på hur min man arbetade och betalade skatt, precis som du?
    Då sa du att Sverige klarar sig utan hans skattepengar, endast för att han är utländsk och inte välkommen.

Catch 22?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nenne666 skrev 2010-04-26 21:31:44 följande:
    Men för att man inte röstar på SD, så innebär det väl inte att det bara e 5 procent som är emot?Jag har aldrig röstat på SD men jag har aldrig gillat invandringen för det. TROTS att jag har invandrarvänner. (som dessutom vet vart jag står och dom håller med)Att räkna som du gör, håller inte.Och i år funderar jag på å rösta på dom, men måste bli lite mer hemma i partiet och i alla andra partier, innan jag vet.
    Vad vill folket Nenne?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    BigDaddy skrev 2010-04-26 21:40:51 följande:
    Ian Wachtmeister. Vad han ägde Jimmie.... *skrattar* Den gamle avdankade greven.
    Ja, det var nästan upphetsande...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Maxipaxi skrev 2010-04-26 21:53:28 följande:
    Jo, men att DN som ett mått på saklighet och objektivitet är ju en smula magstarkt.
    Det är så det ser ut i många SFI klasser, det vet jag av erfarenhet.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Nenne666 sa: "Nix, hade vi haft resurserna hade det inte sett ut som det gjorde idag." Nu blir jag nästan lite sur. Sverige är ett rikt land, vi räknas som ett rikt land i statistiken. De rika länderna i världen utgör tillsammans 20% av världens befolkning, dessa 20% använder 80% av jordens resurser, 80%, ok? De fattiga länderna i världen är hem till 80% av världens befolkning och använder 20% av jordens resurser. Är detta för att de saknar resurser? Nej. Afrika t ex, är jordens rikaste kontinent resursmässigt, överlägset rikaste. Men VI (ja VI, rika) fuckar up dessa länder med våra giriga orättvisa handelsavtal, vi dumpar sopor i västafrika, giftigt avfall, som ger cancer, gör folk sterila och sjuka. Vi köper upp fiskevattnen som många länder är helt berode av, för att en girig snubbe i regeringen vill ha en snygg bil medans befolkningen lever i missär, vi VET att detta är hur det går till men det skiter ju vi i, så vi fortsätter handla. Sveriges handelsminister var i Libyen för att sälja ett säkerhetssystem till Ghadaffi, en galen diktatorisk terrorist som har en deal med Italiens omtalade premiärminister på 200 miljoner dollar om året, för att Ghadaffi ska stoppa afrikanska flyktingar, som ofta kommer till Europa genom just Libyen. Sverige ville alltså sälja detta säkerhetssystem för att hjälpa Libyen med detta, Libyen, som dokumenterat behåller dessa flyktingar och fängslar och torterar dem, detta är KÄNT, ändå vill Sverige göra business med diktaturer. Lundin Pretoleum, samma skit där. Det ska jag inte gå in på av respekt för TS och ämnet, eftersom jag skulle kunna skriva en uppsats om det. Så, vi köper billiga varor från Afrika (t ex), sedan säljer vi dyrar varor (lök, mjölk och potatis t ex) från t ex Holland, till Afrika, för ockerpriser som lokala bönder inte kan konkurera med, och cirkeln är sluten. Att VI inte har resurser är BULLSHIT. Det finns inte ens en mat, vatten eller pengabrist i världen, det finns tillräckligt med mat, vatten och pengar problemet är, som jag visade i början av inlägget fördelningen. Vi har roffat åt oss allt och utnyttjar dessa svaga stater och regeringar och de lever på bottenskrapet, om ens det. Resurser har vi och mer vill vi ha. När vi sedan använt upp u-länders resurser så avvisar vi många flyktingar som kommer hit pga misären i hemlandet. Som en SDsympatisör uttryckte sig i en annan tråd "det är inte mitt fel att de har krig". Super!

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nenne666 skrev 2010-04-26 22:01:57 följande:
    Vi kan säga så här, så blir det enkelt för dig, och det blir inte såå svåra frågor för dig att ta in.Du gillar att vi tar in en överflöd av invandringen och jag vill det inte.
    Jag har svarat på alla dina frågor, du har undvikit mina och andras frågor, så den första meningen är mer ett kroksben på dig själv än något annat.

Sedan vill jag att du citerar mig, där jag säger att jag gillar ett överflöd (?) av invandringen. Så kan vi gå vidare sedan.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Argo skrev 2010-04-27 11:08:34 följande:

Nu tror jag inte du läste vad jag sa.
    Afrikanerna blir förtryckta av sina egna regeringar.
    Europa måste ta sig i kragen och sluta utnyttja faktumet dessa krokodiler inte kan ta hand om sin befolkning och inte göra affärer med dem.

Ja, afrikanerna är offer.
    Jag vet inte hur insatt du är i vad vi gör med kontinenten.

Ja visst, det är ju bara de tillsätter bra ledare och bygger upp sina land, varför har ingen tänkt på det!!!??? Eller?

Du verkar insatt i ganska mycket, men här känner jag att det inte ens är värt att inleda en diskussion. Du är så lpngt ute och cyklar att du knappt ser vägen.

Kolonialismen är långt från över. Vi utnyttjar svaga states. Väst vill inte se Afrika självförsörjande eller starka. Det skulle de förlora på, enormt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Argo skrev 2010-04-27 11:56:08 följande:
    Så det afrikanska folket är på något sätt särskilt från dess ledare?   Vilka är det som röstar fram ANC i Sydafrika? Folket röstar på en president som förspråkar våldtäkt på småflickor som en metod att bli av med AIDS.   163 års eget styre i Liberia och de hugger varandra i bitar med machetes.   De vita lämnade Zimbabve i ett gott skick (ekonomiskt och organisatoriskt). Sedan tog lokalbefolkningen makten ...   Zambia är ett någorlunda lyckat land (med afrikanska mått mätt). Där slår man inte ihäl varandra och man har, vad jag vet, fria presidentval. De lyckas ändå inte resa sig eftersom de inte har folk som kan skapa utveckling och växande ekonomi på allvar. Man ligger kvar och stampar i fattigdom och har bla problem med HIV.   Samma med Madagaskar. Ett land som är lugnt och fredligt men där utvecklingen ändå står stilla. Deras ledare tar dem ingenstans.     Det är säkert ledarna det är fel på men när som helst kan folket i Afrika endera rösta bort dem om landet har fria val, eller i värsta fall resa sig med våld, om man inte gillar läget. Och vad gör man? Inte mycket vad det verkar.     Men det är klart. Det är säkert också den vite mannens fel föståss.
    Jag har aldrig sagt att det är den "vite mannens fel" men faktum kvarstår (de faktum jag presenterat).
    Varför köper vi upp fiskevattnen?
    Varför avgår det ett hundratals transporter årligen med miljöfarligt avfall från hamnen i GTB till Nigera? Något som fö inte varit straffbart, men snart ska bli.
    Varför uppmuntrar vi indirekt svaga states och gör affärer med dem?

Det är heller inte så lätt som att "rösta bort" ledarna. Ta exempel som Zimbawe, Sudan och Libyen. Sudan som just haft val, där valobservatörerna kastades ut, där valfusk filmades och där presidenten (som är efterlyst av ICC för bla krigsbrott, brott mot mänskligheten, tortyr, våldtäkt och massmord) gick ut som segrare, en regering som består av en folkgrupp som utgör 4% av landets befolkning.

Som systematiskt mördar och förtrycker människor i Darfur och södra Sudan.

Jag varför röstade de inte bara EMOT honom?
    I ett val som alla andra partier bojkottade.
    Varför röstar man inte emot en diktatur, mycket bra fråga.

Utbildningsnivån i Afrika är låg och ja, jag anser att man på många många sätt, fortfarande är förslavade, rent mentalt.

Det finns mycket att säga om detta, men det känns som vi kapar tråden.
    Starta en tråd om du vill diskutera vidare, jag vet inte alltid vad jag pratar om, men när det kommer till detta vågar jag påstå att jag vet en hel del.
    Beautifully Human
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!