Förlossningssamtal imorgon inför förlossning pga tidigare våldtäkt. Hjälp och råd.....
Hej,
Jag hoppas kunna få lite råd av några som kanske varit i samma situation som mig eller andra som bara känner för att kommentera och rådgiva.
Jag blev våldtagen när jag var 15 år, tyvärr så anmälde jag aldrig detta då jag blev hotad av personen i fråga och skrämd. Detta är självklart något jag ångrar men såhär 12 år efter så är det svårt att bevisa något. Detta hör i och försig inte till varför jag skriver.
Jag är nu 35 veckor gravid och förlossningen närmar sig med storsteg, jag har inte haft någon ångest inför detta fram till för ett par veckor sedan och har fått en tid för förlossningssamtal imorgonbitti.
Igår var jag på förlossningskurs och det gjorde inte saken bättre. Ångesten från våldtäkten kom upp igen och jag vet inte om jag klarar att gå igenom en förlossning hur mycket jag än vill.
Den känslan av att inte ha kontroll över vad som sker är inte det värsta. Han som utförde våldtäkten på mig förstörde mig så pass "där nere" att jag inte kunde gå på toaletten ordentligt på ett par veckor och efter att ha varit på förlossningskursen igår och få se filmer och höra om allt som ska föras upp "där nere" med olika bedövningsalternativ och tabletter gjorde så jag bröt ihop totalt.
Funderar nu på kejsarsnitt och vet inte riktigt hur man ska lägga fram detta imorgon vid mötet.
Snälla kan någon hjälpa mig med lite råd och peppning.