En riktig skitolycka, bokstavligt talat
Detta hände mig för säkert 10år sedan. Jag kan börja med att säga att jag har en tarmsjukdom och får oftast väldiga magknip så fort jag ätit och ofta får jag sitta ett tag på toa. Hade nyligen träffat en kille och självklart kändes det inte bekvämt att berätta om min sjukdom. Han frågade aldrig mig varför jag alltid fick rusa på toa när vi ätit och det var jag såklart tacksam för.
Iallafall skulle jag träffa hans föräldrar för första gången och såklart bjöd de på en väldigt stark köttfärsröra. Jag tyckte det var pinsamt att berätta att jag inte tål stark mat så jag åt och såg glad ut. Direkt efter maten körde magen igång och jag satt säkert en halvtimme på toa och hoppades att ingen skulle märka hur länge jag suttit där. När jag kom ut från toan satt hans föräldrar och äldre syskon i soffan och tittade väldigt allvarligt på mig. Då hade mitt ex berättat om att jag alltid sprang på toa efter maten och var där inne länge så då hade hans mamma lagt ihop allt och var helt säker på att jag hade en ätstörning.
Så där satt jag i soffan och lyssnade på hans föräldrar som berättade för mig att jag var tvungen att söka hjälp för mina problem och såklart lovade jag det för inte ens då vågade jag berätta om min sjukdom....