Anonym (mhmm...) skrev 2010-05-11 13:20:22 följande:
Bra att han inte är rädd för dem Jag har ingen aning om vare sig jargong eller sagda ord inom den familjen men ajg är fortfarande lite skeptisk...Förstår att det inte är roligt för ett barn att höra att andra inte (mina ord) "tycker om mamma för att hon gör/är si eller så" men att det samtalsämnet skulle dominera i hemmet såpass att det skulle vara enda anledningen att han inte vill vara där?Njae...Finns nog fler anledningar om inte helt andra.Tror jag, men vad vet jag?Jag spekulerar bara.Kanske vore en bra idé att faktiskt skapa en relation med "extramamman"?På ett sätt är hon ju delaktig i din familj hur hon än beter sig, aknske bättre att skapa dig en egen uppfattning så ditt barn inte blir någon slags mellanhand som väljer sina ord och vinklar lite till sin egen fördel om/när det händer något?
jag önskar jag visste med.. men han säger att han inte vill för att pappa tycker illa om mamma. när jag frågar varför han säger så säger han.. för att pappa inte är snäll mot dig... så jag vet inte vad jag ska göra...
jag tror inte längre att det är själva samtalsämnet i sig... utan att det är en protest mot att han inte får ha sina egna känslor där om du förstår vad jag menar..
Det kan också vara som så att han är rädd att inte komma hem igen.. då hans pappa vill att han ska byta boende och flytta dit, trots att han har sagt att han vill bo varanann vecka eller mest till mig.
Han har flera gånger berättat att pappa pratar om att flytta till han fast han säger att han inte vill.
vad ska jag göra.. jag måste försöka vara neutral.. så jag har sagt att den dagen han själv vill flytta ska jag hjälpa han med det så det blir bra.
Nyligen var han hos sin pappa i 2 veckor och då frågade han mig när han kom hem om varför jag ville bli av med han.... vilket jag fick förklara att så var absolut inte fallet.. hans pappa hade tydligen sagt det så.
jag behövde lite tid för mig själv med. Och pappa kan också ta ansvaret att vara pappa ett tag med lite mer vardag.
jag sa att jag vill absolut inte bli av med han på nåt sätt..
ja jag har i alla år önskat ha en kontakt med henne som träffat och bor med mitt (vårt) barn.. men det har inte blivit bemött.