• Rocknangel

vad kallar ni er.. bonusmamma, styvmamma, extramamma, för ert namn eller??

nu handlar det inte om en "bonusmamma" i mitt fall utan en "bonuspappa" . 

Min son kallar honom vid namn när vi är hemma och då vi alla 3 umgås . 
    Men fröknar på dagis har berättat att på dagis säger sonen "min pappa Pär" då han berättar saker ... antagligen vill sonen känna sig lika & som alla andra som pratar om sina pappor .. VILKET JAG HAR FULL FÖRSTÅELSE för =) .
    Det är ju Pär som är den manliga förebilden i sonens liv då den biologiska inte närvarar , så han kan ju bara gemföra honom med de andras pappaor . (hoppas ni förstod hur ja mena där )
    Han får gärna kalla sambon för "pappa pär" & Pär . 
    Han är tre år men på något vis så "VET" han trotts dålig kontakt med biologisk pappa att han har sin pappa =) 
    Oavsett om  sonen förstår eller inte så säger vi alltid det att hans pappa heter ( namn) och att han bor någon annan stans . Sonen säger då " ja mamma han bor hemma hos sig" {#lang_emotions_smile} Sötnosen där . 
    Sonen kommer alltid veta  vem som är sin "riktiga" pappa & vi pratar om honom som pappa . 
    Men vill ha kalla sin "bonuspappa" för pappa , Pär , extra pappa  så får han göra det också . Inget vi säger han ska göra eller inte . Där väljer sonen inte vi
Svar på tråden vad kallar ni er.. bonusmamma, styvmamma, extramamma, för ert namn eller??