• Mariohn

Bajs sex, när är det slut?

Jag svimmar av skratt.

• Mariohn
    2timearound skrev 2010-04-14 14:45:21 följande:
    Jag med. Nu skulle jag vilja att någon som sysslade med bajssex kom och förklarade.
    Jag vägrar VÄGRAR tro att folk sysslar med sådant. Lalalala. 
  • Mariohn
    Patricia Sandell skrev 2010-04-14 12:43:15 följande:
    Jag personligen är väl inget fan utav bajssex, wet eller liknande, men det mesta som ses som annorlunda men accepterat har en gång varit klassat som sjukt, homosexuallitet, BDSM. Så vad ska man se som sjukt Egentligen ? Sådant som anses äckligt, jag tycker isf att analsex borde förbjudas, det kan ju faktiskt komma bajs på snoppen= äckligt. :) Men hur som helst, ja, det ses fortfarande som en psykisk sjukdom att tända på det, men nej, jag anser inte att det är värre än någon annan läggning. Och för övrigt så tror jag nog inte att den som blir bajsad på skulle göra det frivilligt om personen i fråga tyckte att det var äckligt, tänk efter innan ni skriver...
    Vad fan dillar du om? Vart har du fått ifrån att det skulle ses som en psykisk sjukdom att tända på bajs?  Vilken sorts psykisk sjukdom är det du syftar på? 
  • Mariohn
    Patricia Sandell skrev 2010-04-14 15:22:36 följande:
    Läs vad jag skrivit, finns en del svar där. :)
    Fast du snackar ju bara skit. Du hävdar att det är "en psykisk sjukdom" men kan inte uppge vilken. Way to go. 
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:27:52 följande:
    Parafilier är en beteckning inom psykologin och sexologin som, enligt DMV-IV-TR:s definition*, denoterar somliga individers ”mentala störningar” som manifesterar sig i sexuella fantasier, drifter, eller beteenden som omfattar icke-mänskliga objekt (t ex koprofili), smärta eller förödmjukelse (t ex sexuell sadism, masochism), barn (pedofili) eller inblandanden av andra individer som inte har gett sitt medgivande (voyeurism, frotteurism, exhibitionism). De grundläggande kännetecknen för parafilier är ”återkommande, intensiva sexuellt upphetsande fantasier, sexuella behov, eller beteende som sker under en period av 6 månader”. Så...JA det är en störning=dvs. INTE normalt på långa vägar, tack.
    Och sedan när fan är en störning och en PSYKISK SJUKDOM samma sak?? 
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:39:32 följande:
    Same shit different name...
    Om man är fruktansvärt outbildad ja. 
  • Mariohn

Är övertygad om att 2timern vet att ingen bildad människa skriker "psykisk sjukdom" utan att ens kunna berätta vad sjukdomen heter. Vi som utbildat oss vet att det inte finns en sjukdom som heter "psykisk sjukdom"...nu när jag tänker efter så krävs det inte ens utbildning för den vetskapen. Det är allmänbildning det kallas! 

Har man gått en liten stund i skolan förstår man inte bara att det är skillnad mellan personlighetsstörning, psykisk sjukdom och sinnessjuka. Man förstår dessutom varför det är viktigt att göra skillnad på sakerna. 
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:53:19 följande:
    Men vad bra du som är läkare, kan du vara snäll att berätta för oss vad heter sjukdomen då som får vissa puckon att tända på skit???
    Eftersom jag inte ens lyckas få dig att förstå att det inte är en psykisk sjukdom betvivlar jag att jag kan förklara vilken sorts sjukdom det är nej.
    Visst är det motbjudande. Riktigt vidrigt. Men det är många saker som är det. Personligen tycker jag att det är värre med folk som har en vecka gammal lort under naglarna och går och pillar på allting i livsmedelsbutikerna, folk som inte tvättar händerna efter toalettbesök och sedan går och skakar hand med folk, människor som hostar och nyser rakt ut över mat som ska ätas av andra... Folk som äter bajs hemma i sängkammaren drabbar åtminstone bara sig själv. 
    Förstår du min poäng? Satans jävla äckligt är det. Det håller jag med om. Men psykisk sjukdom...nej. Människor är i allmänhet fulla av jävligt motbjudande ovanor utan diagnos
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 16:58:04 följande:
    Ok, ja då är vi nog nöjda.
    *nyser i ansiktet* 
  • Mariohn
    2timearound skrev 2010-04-14 17:00:59 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur jag blev inblandad i den här diskussionen om sinnesjukdom, och jag får nog välja att stå över den. Jag har fått en insyn i begären som styr detta och jag är nog nöjd så här.
    Det var anonym som antog att du höll med om att sexuella preferenser är detsamma som psykisk sjukdom. 
  • Mariohn
    Anonym skrev 2010-04-14 17:03:20 följande:
    Jag skrev inte vad som är sjukt eller ej. Bara noterade att bara för att homosexualitet förut sågs som en sjukdom behöver det inte betyda att inga sexuella beteenden är störningar.
    Man brukar resonera som så att om ett beteende inte är skadligt eller lätt eskalerar in i en fara så är det ingenting som diagnostiseras som sjukdomsbeteende. 
    Vilket ger dig helt rätt. Att homosexuella förr kallades för sjuka bevisar ingenting. Homosexualitet är inte skadligt. Att bajsa på någon som vill bli bajsad på är inte skadligt.
    Men det finns gott om sexuella störningar som ÄR skadliga och som involverar andra människor än den vars preferenser kan tyckas lite märkliga. 
  • Mariohn
    Anonym (stämmer) skrev 2010-04-14 17:12:24 följande:
    Psykisk störning eller psykisk sjukdom är väl ändå en definitionsfråga. Det är två breda begrepp, som tolkas olika, men de har ungefär samma betydelse. Så nej, det är fel att säga "fruktansvärt outbildad".
    Men du har fel. Bara inse det. Det är en enorm skillnad på störning och sjukdom förstår du. Vill du läsa på mer om saken så gör det på eget bevåg. Störning och sjukdom kommer aldrig att bli samma sak. 
  • Mariohn
    Anonym (stämmer) skrev 2010-04-14 17:30:30 följande:
    Mm, jag har läst mycket psykiatri och psykologi i mina dagar, mestadels på högskola. Vad har du själv att komma med, som säger att ditt ord är alla andras lag?
    Bara att du ifrågasätter om mitt ord är lag talar inte till din fördel. När det handlar om den sortens utbildning finns det nämligen regler som inte baseras på åsikter och tycke. Dvs att man kan tycka vad man vill om någonting men det gör det inte till en sanning. Du får alltså tycka att en störning och en sjukdom är samma sak men det förändrar inte det faktum att du i en handvändning kan ta reda på att det inte är sanning!
    Du kan också tycka att HIV är en känslomässig reaktion. Det kommer inte att giltigförklaras för att du tycker så  Jag har också läst psykiatri på högskola, arbetat inom psykvården i många år och gör än idag. Jag föreläser ibland om en specifik form av psykisk störning som folk ofta förväxlar med psykisk sjukdom. 
Svar på tråden Bajs sex, när är det slut?