-
Var inte du från eskilstuna? då skulle jag rekomendera Mäster Skoog som liger precis bredvid HM. du kan hitta fin klänning för 2000kr där med :) Men annars hoppas jag att det löser sig. MIn kläning verkar inte bli något problem alls. däremot skorna är mycket svårt att hitta. Finns ju inte så mycket brudskor i vanliga skobutiker....LyckligaGatan skrev 2010-05-24 20:18:59 följande:Pratade med en sömmerska, som tyckte jag var såååå sent ute, ville ha MINST 6000. Får jag min från Kina så är det 1900 kr för klänningen. Det är liiiite skillnad. Ska kolla med en annan sömmerska imorgon, men just nu känns det som vi skiter i allt.
-
Jag har också fått problem. Dem har något bugg i systemet. tyvärr jag lyckades inte hitta vart kan man anmäla heller..... Jag ibland får problem att när jag stänger ner FL så den vägrar och istället så börjar sidan öpnas om och om igen. Det kan ta typ 30sek. och då blir 20 sidor med FL öpnade.... enda sätt att få stop blir tvångsstängning av datorn.... riktigt iriterande....Nanna84 skrev 2010-05-25 19:49:26 följande:Nån mer än jg som har problem med familjeliv-sidan. jag använder internet explorer, vet itne om det beror på det, men det blev konstigt för några dagar sen och det verkar inte fixa sig... har försökt hitta nån man kan maila till, men ingan lycka. Nån annan som vet vart man kan vända sig? Har jätteproblem med att kunna läsa i forumen m.m.
-
precis samma här. blir mätt efter 2 tugor, även om jag är jättehungrig innan, maten smakar ingenting.... Även om jag har inte haft illamående på en vecka nu, men igår efter frukost jag hann knapt till toa för att kräkas.... bara så där utan varning...Mrs TH skrev 2010-05-25 23:26:42 följande:Precis, så blir jag jättehungrig och då mår jag så jävla illa att inget är gott. Dessutom blir jag mätt på två tuggor, nu är väl inte det så tokigt iofs haha
Sen uptäckte jag att graviditet är tydligen ganska efektiv bantningsmetod.... Innan jag blev gravid vägde 74kr, nu väger bara 72kg. Och börjar 13 vecka idag. På magen syns ingenting. kanske all fett käns lite fastare men definitivt ingen mage. Tur att igår hörde jag från arbetskamrat att när hon var gravid så syntes det ingenting heller, typ började synas ett par månader innan förlosning. Och hon är ju hyfsat smal. Bebis vägde ändå 3300gr. Så jag verkligen hoppas att min bebis också växer även om det inte syns.... -
Lilla vän varför är du orolig av inskrivningen? Det är ju liksom för att gå till kompis och kunna berätta allting hur det käns och vad som händer när du är gravid :) Finns ingenting att oroa sig! Du och din BM ska helt enkelt lära käna varandra för det är hon som ska vara hjälp och stöd till dig i närmaste ett år.Nanniii skrev 2010-05-26 10:28:25 följande:Hej tjejer.Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra.Får berätta om min oro .
Förutom samtal om allt möjligt, ska hon ta liten droppe blod från finger för att mäta blodsocker och nånting mer. Sen kanske tar också blod från armen. Hos mig var det omöjligt att ta (har mina blodkärlor för djupt) så jag ska få gå till blodcentralen.
men som sagt allting går alldeles utmärkt för dig! Du ska se:) -
Vad roligt att du tyckte det gick bra :) Dem är ju trevliga där på MVC :)Nanniii skrev 2010-05-27 10:59:38 följande:Hej ;)Tack för alla stöttande ord från er igår. Besöket gick jätte bra hos BM , det var mkt information ,men helt klart värt alltihopa. Man känner sig lite lugnare nu. Fick tid för UL i Juli , och sen ska jag inte träffa henne förrän i v 24 , det är ju EVIGHETER dit ;)Mitt blodtryck var lite för högt, men jag var ganska nervös och har varit orolig ett bra tag, så det kanske är det som spökar . ?Är det fler än jag som har mkt humörsvängningar, så sambon håller på att bli tokig hemma?:)Kram
Jag ska göra UL sista d juni, och sen får också vänta till gravidv.24. NU kanske känns det som långt kvar, men jag tror tiden ska gå riktigt fort. det säger bara vips och det är middsommar och sen inte långt kvar innan semester. Och då tiden brukar gå extra fort;) Och sen ser vi att det redan vecka 24:)
För ditt blodtryck du ska inte vara orolig än så länge. Faktum är att det kan faktiskt påverkas av hur du sov, hur länge sen och vad du har ätit innan, plus om du är nervös osv..... När mitt blodtryck mätes var jag extrem svag, kallsvetades och kändemig svimfärdig, men blodtrycket var bra. så jag kan tänka mig att den är ju lite högre när jag mår bättre...
Däremot humörsvängningar har jag inga. tfu tfu tfu.... och jag är riktigt glad över det:) så kortfatad jag skulle kunna påstå att min graviditet är mycket bätre än jag hade förväntad mig. Jag har ju varit rädd att bli gravid sedan jag var typ 14år. alla dessa år hade jag panik av bara tanke att jag kan bli gravid om jag har sex.... Så jag är överaskad att det går så bra än så länge.... -
enligt literaturen så förstföderskor börjar känna runt vecka19-20. Omföderskor kan känna några veckor tidigare. Men sen det stog att det kan vara svårt att skilja vad är fosterrörelser och vad är bara vanlig mage, som kan t.ex. bubla.Jessika82 skrev 2010-05-29 13:39:07 följande:Hur tidigt kan man känna bebisen?Oj, man tycker att i vecka 11 så borde minska med kissande och inte öka :) Jag är i v.13 och dem flesta nätter klarar utan att gå på toa. Däremot det blir svårare och svårare att sova, och det hjälper inte heller när man vaknar kl 3 på natten och är vrålhungrig...Minifer skrev 2010-05-29 14:04:28 följande:Är i v 11 nu, wohoo! Var uppe och kissade tre gånger inatt, ajdå. Kanske börjar öka nu. Imorgon ska vi ta ny magbild! =)
Min mage fortfarande inte växer, men min sambo sade igår, att längs ner känns som den är mycket mer spänd och blivit hårdare. Så det verkar att min bebis än så länge utnytjar min stora mages utrymme :) -
Jag är i v. 13 nu. Och jag måste säga att förstoppningen har gått över för ca en vecka sedan, kissar inte lika ofta heller, och nu börjar aptiten komma lite tillbaka. Fortfarande kan äta bara väldigt små portioner, men behöver inte tvinga maten i mig i alla fall. Det är positivt. Annars mage har inte börjat växa, men blivit hårdare under navel, och nu sambon börjar smeka min mage oftare och oftare - så det känns otroligt skönt :) Att det drar i magen när man reser sig känner jag med. Man får helt enkelt anpassa sig. Man blir ju yr av snabba rörelser med, just på grund av att man har annan puls i kroppen. Det är normalt att bli yr när man reser sig lite snabare.Nanniii skrev 2010-05-30 14:19:29 följande:fruktansvärt nervös innan jag skulle dit, så det kan ha varit det som påverkat ;)Jag har också varit livrädd för att bli gravid osv, tror alltid att ngt ska vara fel , men detta fixar vi ;) ellerhur??
Om jag har varit rädd för att bli gravid så INTE på grund att jag är rädd att någonting ska gå fel. Jag var rädd av tanke att med barn förstörs ju livet, allt ändras ju, ingen frihet och ENORM ansvar och jobb 24/7/365 i minst 18år.... Plus att jag egentligen gillar inte barn, dem bara skriker, bråkas o.s.v. Bara problem med barn.... Som föräldrer lever man i konstant krig mellan barnet och dig. KOnstant kamp om vem som ska vinna. Och den här filisofi hade jag sedan jag var typ 14..... Så jag är inte som dem flesta tjejer :) Jag gick till en liten konsultation t.o.m innan vi nu bestämd oss att skaffa barn. Jag behövde hjälp för att våga..... -
Minifer skrev 2010-05-31 20:29:36 följande:kanske kan muntra upp dig med att det inte är så himla jobbigt som alla säger,Grejen är att alla till mig sagt att det är jätte mysigt med barn, men JAG alltid tänkt bara från min egen uppfatning och tänkt precis tvärtom :) Jag är inte lätt att lura eller påverkas :) inte runt barnen inte heller när försäljare ringer...:)
Om man krigar med barnet beror ju också på hur kommunikationen ser ut. Och det är precis som ett förhållande, det är inte 18 år på en dag, det är en dag itaget.
Med krig menar jag inte att man bråkas eller blir arg på varandra. Jag menar att redan några månaders bebis vet mycket väl att bså fort den börjar gråta så får den som han vill. Med ålder införs gnäll, sura miner eller mycket guliga ögon och massor andra taktiker som gör att föräldrarna har svårt att säga nej. Barnet vinner kriget helt enkelt :) Allting är psykologi, och barn verkar födas med otroliga kunskaper i psykologi och manipulering.... Det vi vuxna som måste lära oss på nytt :)
tur att jag har lätt att säga NEJ när det behövs. -
NU är äntligen min chef informerad att jag är gravid. Han tog det väldigt lugnt och blev lite glad också :) Ända fråga jag fick var hur jag tänkte göra med mammaledigheten. Men jag sa att jag räknar att när barnet är 2-3 månader och alla är friska så kommer jag nog tillbaka till jobbet.
Jag jobbar ju kvällstid, så mannen får vackta lilla bebis (som flera har sagt till mig att det ska bli en flicka). Jo, varför ska man bryta trenden annars. Alla bekanta som fått barn under dem senaste 2 år fick flickor. Och allas namn börjar med L.... Men vi tänkte inte hoppa på den trenden :) -
För mig verkar vara ganska lätt med jobbet. chefen sade att han blir jätte glad om jag kan jobba över sommaren och sen hur länge jag känner att jag orkar med :) Så jag har tänkt försöka jobba september ut. i mitt jobb kan jag undvika större lyft, men däremot om magen blir för stor så blir det lite tuft, den får liksom inte vara iväg, så att jag inte når grejer :)
MrsT hoppas det löser sig för dig!