• Ginge

Decemberbebis 2010

2 barnsmamma: oj vad din mage växer! :)  Här finns inga förändringar, hur mycket jag än fösöker hitta..... åt andra sidan, så bättre att mage börjar växa senare, för man hinner ändå bli trött på dem extra kilo och extra många centimeter runt magen.... Alla mina bekanta blev trötta på magen när det var typ en månad kvar.... Då vill dem redan att bebis kommer ut....

Så jag är glad att det växer inte så mycket. slipper gå och leta mamma kläder. Som jag har ingen aninng ens i vilken butik som finns....

• Ginge
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-09 21:42:39 följande:
    Ja mamma kläder det sitter på nu hehe så jag kan inte vara utan alls.Mjukisar sitter tajt nu..Vilken vecka är du inne på o kommer att gå till ?
    Jag är i vecka 10, på tordag börjar vecka 11. Och ingen mage alls än så länge. Har vägt mig idag och vikten är precis samma som innan jag har plusat. Det hoppas jag betyder att jag kommer att klara mitt mål att komma upp högst 15kg under graviditeten, eftersom jag är överviktig.
    LyckligaGatan skrev 2010-05-10 17:35:55 följande:
    Min mage nu i 10+4. Istort sett omöjlig att dölja, ens i grav.kläder...
    Ojoj oj, vilken stor mage :) Grattis! Även om det är tufft att dölja.
    Här döljar vi också från alla.Bara sambos föräldrar som fick veta i helgen. Dem blev jätte glada. Det var så roligt att se svärmors reaktion. hon fick ett sten med "världens bästa farmor". Hon tittar på den och lite irriterad frågar :Vadå farmor? Sen tar det 10sek. tystnad och då ramlar poletten in: Ska jag bli farmor?! skriker hon glad..... :) JO, det var roligt, hon sa det var den finaste födelsedagspresent hon fick :)
  • Ginge

Hård i magen har jag varit sedan dagen jag plusade...tror jag :) Jag också har "frukt och fibrer" och har använt dem förut. men nu kan jag tyver inte stoppa dem i mig. Jag börjar kräkas bara av lukten av dem..... försökte stoppa i munnen, men blev bara spotta ut och springa till toan....

En annan variant är att man kan äta plommon ller t.ex. äpplechips. Sen man ska absolut inte äta blåbär, för dem gör mage extremt hård....

Annars imorgon ska jag på inskrivning hos BM (är nu i vecka 11). Blir intressant vad hon säger och frågar. Mitt största oro är att jag får i mig för lite mat. Senaste 2-3 veckor äter jag bara för att jag måste och inte för att jag vill. som ikväll kände mig jätte hungrig, mage kurrade galet, började må dåligt av det. Då lagar vi mat, jag tar ett par skivor falukorv, ett par sked pasta och sen är jag proppmätt! Och visst direkt kommer känsla att nu kan inte tvinga i mig mer.... Känns som maten fastnad i halsen och vet inte vilken väg den ska ta - upp eller ner...

Då blir imorgon lite frågor till BM, hur ska jag få mig äta.....

• Ginge

JObbit när man får ont i rygen.... Fast jag än så länge inte fått sådant problem. Men jag vet att det kommer.

Idag är jag faktiskt en glad tjej. Har varit på inskrivningen. BM verkade inta ha bråttom, så vi satt och pratat om allt möjligt i 1,5 tim....:) Härligt. och ännu härligare att alla prover hon tog visade sig vara riktigt bra:) T.o.m. blodtrycket sa hon var helt normal, även om jag kände mig alldelles svimfärdig då.... Det var ett annat sak med att ta blod från armen... jag förvarnade henne att jag är väldigt svårstucken. men tyckte hon försöker ändå. Nä, hon gav upp rätt så fort, och sa att vi tar det nästa gången kanske. då ska jag skickas till sjukhusets blodtagningen, dem har ju mer erfarenhet, så förhoppningsvis klarar det. (fast senast även för dem tog typ 10försök, och mina båda armar...)

Nu nästa besök blir UL i slutet på juni och då får vi se lilla foster. Jag hoppades att man göra det innan midsommar, så vi skule kunna visa upp och meddela vid festen. Men nu får det vänta ett tag till.

Föresten det där med matten. Förut älskade jag äpplerna, kunde lätt äta 1 kg per dag, men nu min mage protesterar mot dem. Synd. Blir vindruvor och körsbärstomater istället:)

• Ginge
    LyckligaGatan skrev 2010-05-15 18:18:20 följande:
    Hej på er brudar.Vilken helg... Vi renoverar köket. Jag har varit ute och gått 3 timmar /dag för att E ska kunna sova, för hemma är det för mkt oväsen. Jag är sååå trött. Och mina fogar är allt annat än glada på mig.Jag vill sova. Och äta. Men mest sova.
    Jag vill också bara sova hela tiden.... Men inte så mycket äta. Senaste veckan ätar jag bara för att jag måste. Onyttigheter vill jag inte ens titta på.... Och det är ju possitivt i sig, tycker jag :)

Jag känner mig lite ny men kan någon förklara vad är fogar? Försöker lista ut det själv, men har svårt.....:)
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-05-17 11:33:04 följande:
    Hej hej!!Hoppas ni mår bra ;)Är det fler än jag som känner er ogravida?!Jag har fruktansvärd spänningshuvudvärk vissa dagar och jag kissar mkt mer än vanligt , men that's it!Bör man vara orolig?Ha en bra dagKram
    Nej Nannii. Du behöver inte vara orolig! Passa på och njut av att du mår bra. Tänk bara att finns faktiskt tjejer som åker till akuten med magproblem och det visar sig att förlosning på gång..... Med det vill jag säga att det kan t.o.m. hända att man inte haft några graviditets symptom alls, men bebis växer för fullt ändå :)

Jag känner mig inte så jätte gravid heller. eller jag vet att jag är gravid, men jag känner mig inte så mycket av det.... Nu väntar jag tills vecka 14 och sen ska jag kunna berätta till min chef att jag är gravid och tänker sluta jobba i september. Jag tror han blir jätte glad för min del :) Har har ju varit nyfiken i flera år nu om det är inte dags att skafa barn för oss:) 
  • Ginge
    Jessika82 skrev 2010-05-17 20:33:46 följande:
    Jag har gått in i v13+0 idag (v14)
    Grattis! nu kan man liksom börja berätta till alla :) För mig är det 2 veckor kvar tills jag är där :)
  • Ginge
    Sandragumman skrev 2010-05-17 18:26:47 följande:
    Ja jag gick oxå upp ca 25ka med första de var därför jag blev så nervös att få göra de igen som du sa,
    Oj, vad skrämmande det låter att gå upp 25kg. Jag vill INTE gå upp så mycket. Räcker att jag gått upp 15kg på ett år efter att jag slutat med p-piler.....  Jag tycker max 15kg för min del. Eftersom jag redan väger73 sen plus 25 då blir ju 98kg! Neeej, vill inte väga så mycket, för jag vet att jag skulle inte kunna gå tillbaka till nuvarande vikt, på tanke på min ovilja att träna...

Fast idag så min sambo sa till mig: du kommer ju gå ner i vikt under graviditeten om du fortsätter så som nu. Bara för att jag äter som en kyckling.... Ikväll belv det jätte god mat a la thai, fast hemma djord, och jag åt typ 100gr av det. Och t.o.mm detta har jag tvingad i mig. Ingen matglädje alls..... så fortsätter det så, så blir inte stor uppvikt. jippiiii.....:)
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-05-18 10:12:51 följande:
    Dessa satans humörsvängningarna som måånga skriver om :)  Min sambo håller på att bli tokig på mig. Jag kan bli sur/ledsen för ingenting och han bara står där som ett frågetecken och vet inte vad han ska göra (stackarn) , då blir jag ännu mer ledsen.
    I helgen ska jag till Tyskland, och är supernervös. 3h s båtresa!!!!!!Hoppas hoppas att det inte gungar ;)Kram
    Kääns som jag är den enda som inte har några humörsvängningar.... Och det är jag faktiskt mycket glad över. och det verkas att jag är en av dem få som inte oroar sig över fostret... alltså jag har inga hemska tankar, funderingar eller något.... Det kanske är bara bevis att jag är inte rinktigt som dem flesta tjejer. I allting. ( det har jag alltid sagt och fick bekräfftat av min sambo redan från början).

angående båtresan, så jag tror och hoppas att det går bra. Jag kan rekomendera ta en Postafen tablett en timme inan du åker, så du lär nog inte känna av även o båten gungar. Jag var ju jätte nervös innan jag skulle flyga, men det fungerade hur bra som helst. Och då blir ju så att när man landar sa maginnehållet trycks uppåt....

som sagt, ta postafen och ta det lugnt. Sen kanske är bra om du inte håller dig för hungrig heller. Försök äta ett par tuggor var 15 min eller så. Då håller du magen lagom upptagen. Det funkade för mig iaf :)

Lycka till med resa och jag hoppas du har det trevligt i Tyskland.
  • Ginge
    Nanna84 skrev 2010-05-20 12:47:17 följande:
    Samma sak har hänt mig med nu i v. 11. Mår inte illa, känner inte av bröstan, är knappt trött längre heller. Igår dansade jag t.o.m runt i köket och städade. Nåt som inte har hänt på flera, flera veckor :)
    Här är liknande. Mitt illamående verkar avta. Har precis börjat v. 12. Men kan inte riktigt ännu tro att det ska bli så resten av tiden. Jag fortfarande tror att illamående kan komma....

För ett par nätter sedan så upptäkte jag att det går inte längre sova på magen. Det gör ont. Jag gissar att det blir livmoder som trycks då. Och i för sig så det käns konstigt, för mitt mage har inte ändrats ett dugg. Kläder har inte blivit tajtare och allmän vikt har minskat...

jag har också svårt att sova på nätterna, mest på grund att det gör lite ont i magen. På dagarna är ju helt ook, men på nätterna så känns att livmoder växer varje timme...

så jag har bestämt mig att idag ska åka och titta på mammakläder iaf. Hoppas att jag träffar ingen bekant i B&B avdelning. Vill inte bli avslöjad mot sin egen vilja :)

p.s. Jag har också dansat lite igår :)
Svar på tråden Decemberbebis 2010