Ett två tre skrev 2010-04-28 07:41:15 följande:
Jag är i en ännu värre situation (om man kan säga så, hehe) jag håller nämligen på och söker jobb. Var på intervju i måndags, med knodd i magen och fick frågan om jag ska ha fler barn, oops...
Det är ju så fult av arbetsgivare att fråga sånt. egentligen det är t.o.m. olagligt att fråga om man ska skaffa barn eller vilken religion man är. men jag tror alla arbetsgivare gör det ändå...:(
som arbetslös är man ju i utsatt position. Man vill gärna få jobbet och man gör det bästa för att lyckas. men egentligen jag har funderat vad som skulle hända om skulle säga tillbaka något liknanade: Vet ni att det är olagligt att fråga sånt? eller Om jag nu varit en man , gäller då samma fråga med? eller eftersom ni ställer mycket personlig fråga till mig så betyder att jag kan också ställa ett personligt fråga till dig om när senast du har haft sex med din man/fru?
Jag vet att man definitivt skulle inte få jobbet efter någon av såna "svar", men intresant situation skulle det bli....
så jag tycker du håller det hemligt och säger att du tänker inte skaffa barn, har inte tid för det eller vad som helst. Sen får du ta problemet efter du är anställd.