Inlägg från: Marie W |Visa alla inlägg
  • Marie  W

Decemberbebis 2010

Blåbärssaft; Stort GRATTIS{#lang_emotions_sunny} 
    Är det nr 1?

• Marie  W
    Blåbärssaft10 skrev 2010-04-18 16:03:00 följande:
    Tack så jätte mycket! :) Yes, det är nr 1 så det är jätte spännande!Nr 1 för dig också eller?
    Japp, 1:an{#lang_emotions_smile} Verkligen spännande, så himla roligt. Vi har längtat länge. 
    Nanniii skrev 2010-04-18 16:28:39 följande:
    Hej töser!Hoppas ni mår bra och att graviditeterna går framåt ;)Är jag den enda som mår hyfsat bra eller?:)Jag har jätte lite illamående , molvärk och några jävla humörsvängningar. Men i stort sätt så mår jag himla bra annars ;)Kanske ska vara glad att det är så?Eller bör man vara orolig??Sköt om erKramar
     Haha, jag mår också himla bra! Inga krämpor annat än en del trötthet och ömma bröst. Det är bara att tacj
    ka, vem vet vad som kommer. Tycker absolut inte du ska oroa dig!
    Jag kan nog inte lägga huörsvängar på gravkontot, min make påstår att det är standard....
  • Marie  W
    Tilma skrev 2010-04-18 17:58:30 följande:
    Förresten, är det fler än jag här inne som bor i Stockholm?
    Jag bor i Stocholm, Vasastan. Kolla BF listan, det är en del som lagt in ort och ålder där.
  • Marie  W
    sagomor skrev 2010-04-18 21:09:28 följande:
    Hej!Hoppar in här i tråden trots att jag inte hunnit läsa igenom allt. Har plussat idag (min egen födelsedag och detta var förstås bästa presenten) på BIM +1 efter att ha försökt i ca 4 månader att bli gravid med nummer 2. Har en dotter som blir 3 i maj och enligt beräkning så blir BF för detta barn 24 dec!!! Bor förövrigt i Stockholm, i Kärrtorp.
    Grattis & grattis! Vilken present{#lang_emotions_sunny}
  • Marie  W

Fy vad jobbigt för er som mår så illa{#lang_emotions_frown}  Förstår att det är påfrestande, men dock av angenäm anledning!!{#lang_emotions_sunny}

Nannnii: Jag vill också att det ska gå några veckor så det"känns lite mer säkert" . Jag är så symptomfri så jag nästan känner mig ogravid  haha. Har dock haft några få hugg el kramper i magen, känns ändå ofarligt.

Mathea: Viken vecka är du i nu?

Vi är många i tråden nu! ROLIGT {#lang_emotions_smile} Grattis till alla nya!!

Ha en skön kväll allihopa/ Marie 

• Marie  W
    pickaboo skrev 2010-04-24 20:37:05 följande:
    Jag är så orolig. Med dottern var jag konstant illamående och kräktes dag som natt. Jag mådde skit i 18 veckor.Nu mår jag... som en prinsessa. Tankarna snurrar - är det något fel? Jag vet att det inte behöver vara något fel, mest troligt inte, men har haft upprepade missfall förr... Fast då började jag ju blöda och blödde i flera veckor...
    Känner igen mig!!   Mår helbra, det är min försa grav förutom ett MF så jag har inget att jämföra med. 

Hoppas & tror att det är en lycklig lott... som ju dessutom kan ändras. Tycker vi ska försöka slappna av & njuta{#lang_emotions_smile} 
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-24 20:42:15 följande:
    Jag är i vecka 7
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. {#lang_emotions_sunny}
    Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
  • Marie  W
    Tilma skrev 2010-04-24 22:03:58 följande:
    Gud vad roligt med en kusin så nära i ålder. Varken jag eller min man har jämngamla syskon. Han har 'bara' två bonusar från hans pappas sambo som har två barn sedan innan... och jag har två syskon. Men alla är mellan 10-15 år. Barn känns rätt avlägset för deras del. Lite synd på så vis att vårat/våra barn förmodligen aldrig kommer ha kusiner i samma ålder. Allra helst när jag själv uppskattar och umgås oerhört mycket med mina egna kusiner... i min ålder. Menmen, det är inte hela världen...
    Ja,det blir superkul. Mins syster och jag umgås mycket, däremot umgås vi inte alls mycket med våra egna kusiner... man vet j inte hur det blir för de små. Er lilla kommer ju ha andra jämnåriga runt sig  att stå nära om det är rätt.
    Jag har jämngamla syskon och första barnbarnet kommer i sep och det andra i dec{#lang_emotions_smile}
    På maken sida finns redan barnbarn men där är det en hel del åldersskillnader mellan syskonen.  Ja hur som helst- fantastiskt alltihop.

Hoppas verkligen du slpper må så illa idag och kan njuta av söndagen, det verkar bli en härlig dag här i vår stad! Kom in från 1 timmes prom för en stund sen. Såååå skönt att strosa runt i lugnet. Första helgen på länge vi inte e på landet, men nu fukar ju stan också{#lang_emotions_smile}
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-25 08:16:52 följande:
    Har precis firat min stora killes födelsedag (vi tror den lilla blir en kille oxå ) och då började vi kolla på gamla bilder och speciellt bilderna från BB, då blir man ju inget bebissjuk Sen kom vi ihåg allt jobbigt i början och då dämpades det lite, ehm Nejdå, det är ju mest mys med en bebis, hihi...
    Ja det ä klart ni måste säga då! Va roligt med en familje resa... hoppas ni kommer med på nåt sätt. Klart att en överlång, halvtrång och kanske varm bilresa inte är drömen!  
    Jag har seglat in på den där 12 v gränsen, vet inte om det är så viktigt men det känns som rätt. Var på en arbetsresa ett par dagar nu, och frågorna hopade sig när jag inte drack ngt vin- det gör jag vanligtvis så gott som alltid till middagar.

Haha, jag stannar i min lilla naiva bubbla där enbart jollrade, skrattande, lättsamma små underverk gör mig sällskap. Kanske får ja dela verkligheten med kolik, vakna nätter, skrik, kaos & frustration. Bara sjukdomar håller sig borta så... OK. Det blir iaf fantastiskt.  {#lang_emotions_heart}
  • Marie  W
    tessbmess skrev 2010-04-25 10:46:47 följande:
    ALla mina syskon skall ha i år, maj - juli - september också jag..i december..Fick ett kusinbarn för 2 veckor sedan så i år blir det babyboom i släkten.. :)Vi ska inte säga ett knyst till dem, tur att vi bor i Norge.. ;)
    Haha, ja det blir ju några stycken. Roligt!
    Jag ser fram emot att kunna dela graviditeten med ngn man känner sedan när den är officiell. 4 v kvar...
  • Marie  W

Grattis Annsofie & Frodafröjd! Välkomna{#lang_emotions_smile} 

Usch, tänker på er som mår så dåligt! Hopas ni kommer på nån mirakelgrej som botar!
    Trevlig kväll

• Marie  W
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-27 17:38:36 följande:
    Hej. Nu vågar jag hoppa in i tråden igen.. Fick ett tu tre jätte mycket bruna flytningar som varvades med färskt blod i nästan två veckor så fick komma på en akut tid till akut gyn förra veckan och till min stora förtvivlan kunde de inte se nåt foster men hade en ny tid idag och fick tack och lov se ett foster med tickande hjärta i v 7 + 4
    Wow- vad skönt det måste kännas! {#lang_emotions_smile} Underbart. Måste varit otroligt jobbiga veckor!

Vi var också på Vul idag och fick det lilla livet bekräftat... fantastiskt!!
  • Marie  W
    Lizzie 83 skrev 2010-04-27 18:14:42 följande:
    Hej allihop! Jag hoppar in här också. Jag är i vecka 6 (5+5) och har beräknad födsel 22 december (väldigt dåligt tajmat ).  Jag har nog inte riktigt fattat att jag är gravid än. Det enda symptomet jag har haft är ömma bröst som jag kände redan dagen innan jag testade. Nu de senaste dagarna har jag känt mig lite ledsen... eller känslig eller vad man ska säga. Men det är väl de berömda humörsvängningarna.  Ni som mår illa, när började det för er? Såg att det var någon mer här som precis har börjat ett nytt jobb. Det har jag också och det känns lite knepigt att behöva berätta att man är gravid efter bara några månader på jobbet... speciellt när de fråga om mina familjeplaner på intervjun... 
    GRATTIS GRATTIS!
Svar på tråden Decemberbebis 2010