• miss Majs

IVF behandling/ÄD behandling

En fråga jag har ni som har gjort IVF/ÄD behandling. när ni tagit gonal-F Har smärtan stigit för varge injektion? Jag tar min 3:e ikväll o det va fasen så der tåra sig i ögonen så jäkla ont gjorde det! Men spruta nr 1 kändes inte alls! spruta nr två sved lite, men idag var det frukstansvärt allså! Kan det varit så att jag träffat någon nerv? eller gör det ondare för varge gång? Jag håller mig i området nedanför naveln. Skulle vara väldigt tacksam för svar. Ska ju ta dom här ett tag o ska det göra ännu ondare så kommer jag ju ligga här o gråta tillslut för idag gjorde verkligen ONT!

• Svar på tråden IVF behandling/ÄD behandling
  • miss Majs

Tack så mycket för rådet! Får springa ner på apoteket i morgon och köpa mig en tub xylokain, för minns jag rätt är det sån vit salva på tub som verkar smärtlindrande? Det hade jag inte en tanke på själv, tack så jätte mycket! Nu håller jag tummarna för att det går bättre i morgon med salvan och blir lite mer behagligare! väldigt snällt att dela med dig! :)

• miss Majs

Hej på er tjejer! Jag har kört två dagar med bedövnings salvan nu och det funkar mycket bättre! Tar o lägger in salvan i kylskåpet innan på det kallaste stället och sen så kletar jag på ett tjockt lager på båda stick ställena och väntar va 20minuter. Gonalen känns knappt längre, eller känns gör den ju men absolut inte super ont :) Orgalutranen går också hyfsat, gör inte lika ont att sticka in den men lösningen svider ju av bara H*LVETE när man trycker in den. Men det kan man nog inte komma ifrån så där får jag helt enkelt bita ihop o svära i min tysthet! Men nu är det förhoppningsvis inte många dagar kvar med sprutorna :)

• miss Majs

Ja först när jag tog den trodde jag att jag fick en allergisk reaktion för det svullnade upp ett område runt som en pingisboll och blev illrött samtidigt som det kliar gud förbannat, så kan man inte klia så hårt heller för då gör det jätte ont *s* Men jag ringde och pratade med huddinge och reaktionen var normal, vissa får mer och andra får mindre svullnader av den. Jag har fått preliminär plocking på måndag, så det hoppas jag för fullt på :)

Svar på tråden IVF behandling/ÄD behandling