9 dagar till bf! Livrädd!
Har 9 dagar till bf och jag börjar få panik! Är rädd pga min förra förlossning var riktigt jobbig. Dom fick ta min flicka med sugklocka då hon hade navelsträngen runt halsen och ströps varje gång jag fick en värk så hennes hjärtljud sjönk. När hon väl var ute grät hon inte så de fick ta henne till akutrummet och där var dom i 20 långa minuter. Då var jag helt säker på att hon var död. Men hon överlevde och mår bra.
Jag fick även en enorm panik under förlossningen och låg och skrek och var bombsäker på att jag inte skulle klara av att föda fram mitt barn. Samtidigt som jag skulle kryasta fram mitt barn var det skiftbyte på förlossningen och inne på mitt rum kändes det som det var en miljon människor som slet och drog i mig för att både den "gamla" och "nya" barnmorkan, undersköterskor, student och läkare var där inne! (jag var dessutom den enda som födde den dagen) Detta ledde till att jag fick ännu mer panik! Situationen blev så stressad.
Jag har träffat aurora nu under denna graviditeten, men tycker inte det hjälp mig så mycket. Hon var mest väldigt emot epidural eftersom detta enligt henne gör förlossningen MYCKET svårare och så ville hon att jag skulle lära mig andas rätt med hjälp av en dvd-film. Kändes mest som hon ville få mig att inte använda epidural. Hon blev även sur på mig då jag sa att jag inte ville ha någon studerande med på förlossningen pga att det var så mycket folk på min förra förlossning och denna förlossningen vill jag ha så få som möjligt där. Hon sa att jag inte kunde bestämma det. Stämmer verkligen det? Måste jag ha en studerande med och bli dubbelundersökt om JAG inte vill?
Oj detta blev långt, men kände att jag ville skriva av mig lite..