Allergitråden
Efterlysning av recept på kolakakor i Recepttråden.
www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html
Grabben vill ha kolakakor idag men boken är inte hemma
Efterlysning av recept på kolakakor i Recepttråden.
www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html
Grabben vill ha kolakakor idag men boken är inte hemma
Hej på er!
Ser att det är fullt ös i tråden
t0va,
I den första vändan med BVC fick jag tjata till mig en remiss till Barmottagningen där vi fick en underbar läkare som skrev ut Nutramigen utan tjafs Jag undrar om du inte själv kan kontakta Barnmedicin och få en tid till den lille?
Vi flyttade och fick en annan barnmottagning. Jag blev mer eller mindre idiotförklarad av läkaren på den nya Barnmedicinmottagningen när jag hävdade att sonen har mer än bara mjölk- och sojaallergi, så jag ringde till enhetschefen och bad henne ordna en remiss till Allergimottagningen - och jag bryr mig inte om vilken läkare som skriver remissen, jag bryr mig inte heller om vad det står i remissen, sa jag. De kan skriva att det inte är något som helst fel på barnet men att mamman verkar ha problem mellan öronen och nu KRÄVER att få en remiss till sjukan. DET tog skuv och sonen går nu sedan två år tillbaka på Allergimottagningen på sjukhuset
Bråka! Kräv remiss! Ring enhetschefen!
Bjud på att de kan få kalla dig dum i huvet bara barnet blir utrett och får rätt mat!
Lycka till!
Hej på er!
Går igenom gamla mail och hittade en del "matnyttigt". Om ni redan har länkarna så kan ni bortse från det här. OK?
Merkostnader för mjölkprodukter godkänns
– tack vare Astma- och Allergiförbundets medlemmar!
bit.ly/mjolkmerkostnader
Matöverkänslighet ofta ett problem – men det finns hopp
bit.ly/matallergiproblem
Rätt diagnos viktig för matallergiska barn
bit.ly/matallergi_diagnos
Barnkalas med allergihänsyn
bit.ly/matallergi_kalas
EDIT:
Jag menar naturligtvis att inte förvara mjöl över tex socker
c73,
har inte hört talas om att ngn skulle reagera på riboflavin, som ju är vitamin B12. Men inget är förstås omöjligt.
Ring och fråga? Numret står på paketet.
Vi använder inte havreprodukter, men vad gäller ex risdryck så är rekommendationen att låta bli Ricedream Risdryck då det finns kornrester med från produktionen, om man är allergisk mot korn. Men Carlshamns Risdryck, Alpro Risdryck mfl är "rena" även för spannmålsallergiker.
Kanske det är nåt liknande med havredrycken ICA Solhavre; att det är nåt i produktionen som inte är "rent" ??