Allergitråden
boveteflingor är ganska likt havregryn.
Istället för havregryn använder jag oftast hirsflingor. Eller bovete som Blå Myran. Båda har högt näringsinnehåll. Ibland använder jag riven kokos tex chokladbullar.
Vi har vait hos läkaren med de två små. För en gångs skull så var vi överens om att D har en pågående reaktion mot något. Annars brukar det vara jag som tycker det och jag som på eget initiativ som utesluter något. Så det är lite blandade känslor nu, skönt att få gehör, trist att han är så dålig att till och med läkaren märker det. Det vore lätt att skylla det på dagis men det har pågått större delen av sommaren också. Själv tycker jag att det inte finns något kvar att utesluta. Vi har ju redan tagit bort alla de vanliga allergenen. Utom baljväxter men det äter vi så sällan att han inte borde vara konstant påvkeran. Idéer någon?
D får bara antihistamin, oftast Aerius, ska vi sluta med det inför lapptestet? Hur tidigt i så fall?
Läkaren skrev ut Protopic också förresten. Är den bra?
Tack för lapptest-info! (Vi har privatläkare och vare sig remiss eller kö, annat än att han inte har tre tider i samma vecka hur snabbt som helst. Tror vi får vänta tre-fyra veckor den här gången).
Nu har vi kört Protopic i ca en vecka. Shit vad bra det funkar. Båda barnens eksem är nu borta och ännu bättre är att jag bara behöver underhållsbehandla två gånger per vecka!
Ska tillägga, innan någon får upp hoppet alltför mycket, att mina barn endast har små områden med eksem. Men var envisa den här gången, troligen för att vi inte hittat vad som utlöst eksemen ännu. Så salvan kan alltså ta bort eksemen trots att de fortfarande får i sig det de inte tål.