Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

Allergitråden

LW Jag tycker du bor ha som minimimal 1 och 1/4 och hoppas pa 1 1/2 for W borde vara 1 och sen beror det pa dom andra tva smattingarna

• Cs mamma

Tänk på att den ketchup som McD har i pumpar + kök är med sojaolja!
    Den dom har i små take awaypacket var sist jag kollade sojafri.

Dock har jag efter en noggrann genomgång med en manager på McD konstaterat att risken för kontamination hos dom är MYCKET hög!

• Cs mamma

Jupps både jag och tösen + att jag kan nämna 3 barn till bara bland våra bekanta så bovete är ungefär som en mindre knähund om du frågar mig, ser ofarligt ut men blir imunsystemet argt på det så biter det hårt. Ris är nog en betydligt säkrare start precis som Miralicia sa och jag hade nog hellre kört på palsternacka och dom innan örter som bovete är

• Cs mamma

Snutten uscha då det går verkligen fel håll för Siri måste jag säga... nytt hela tiden och inte av det positiva slaget

• Cs mamma

Snutten: Då har ni samma som här... min enda tanke är att kanske försöka få en nebulisator så ni verkligen kan öppna upp innan Seretiden så den verkligen kommer ner dit den ska. S blir mer och mer lik C i sin astma så ...

• Cs mamma
    Snutten skrev 2010-07-13 11:44:20 följande:
    sjunger för mig själv och håller för öronen, hårt! JAg är väl korkad men hon låter aldrig särskilt obstruktiv, inte pipig eller så. Mer att hon hostar och harklar sig. Jag fattar ju att det är astma symtom men de är ju inte så akuta, eller vad man ska säga. Suck! Får väl ta upp det med A-C i september när vi ska dit. Det funkar ju rätt bra bara hon får 3-4 puffar seretide. Förut fick vi ju extremedicinera en massa trots 800 pulmi, det gör jag ju inte nu men jag kan inte heller skära ner seretiden mer. Jag vill SÅ gärna att hon ska vara frisk. Gråter en skvätt...
    Jag vill SÅ gärna att hon ska vara frisk. Gråter en skvätt... <------ den där känslan delar du med dom flesta mammor skulle jag tro, och tårarna också för den delen
  • Cs mamma
    Kavat skrev 2010-07-19 16:19:19 följande:
    HJÄLP!
    Någon som får livsmedelshänvisning i Halland som vet vart man ringer för att få hem grejerna?
    Du skickar till Apoteket...
  • Cs mamma
    Kavat skrev 2010-07-19 16:19:19 följande:
    HJÄLP!
    Någon som får livsmedelshänvisning i Halland som vet vart man ringer för att få hem grejerna?
    Som jag håller på att rensa hade jag t.o.m mina gamla papper...
    Du behöver ett papper som heter Beställning Livsmedel och näringslösningar och så fyller du i det och skickar med "recepten" till Apoteket AB, Distansapoteket, Box 465, 28124 Hässleholm.  Ev frågor besvaras av Apoteket 0771 450450. Detta är det som gäller om man fått livsmedelshänvisningar ifrån förskrivare i Halland.

Göteborg ringer man Postens sjukvårdslogistik (skriver bara en förtydligande så ingen förvirras av mitt nick)
  • Cs mamma

Trållmor: Jag vet att det finns riktlinjer att hänvisningen ska räcka ca 3mån/uttag men om ni får för 3 barn på ett uttag så har dom väl gjort att det istället bara blir 1mån istället för att ha 3 olika anvisningar a 3 mån. Sen gör juh många att man får för strax under 3mån men jag har aldrig hört talas om 1mån...

Jag tror inte att dagis ska bry sig om det står intolerans, allergi eller överkänslighet. Poängen är densamma att dom inte ska äta så.

Vi befinner oss just nu i Svall så om du är i närheten och vill ses igen så får du gärna messa.

• Cs mamma

Åhhh jag måste bara berätta att jag gjort årtusendets godaste kaka. Om ni googlar Lyxkaka så får ni se receptet som jag sen moddat så det blev utan vetemjöl, mjölk, ägg, soja, förtjockningsmedel eller något annat som inte trollet tål. Smaka dödsgott men är rätt mäktig!

Svar på tråden Allergitråden