• Tibell

Allergitråden

Den var alltså lika stor som hennes lilla hand! Ser att jag utryckt mig lite knas!
    Men nu ska jag sluta spanns tråden och låta er andra prata om sånt den ska handla om, nämligen allergier ;)

• Tibell

Angel : oj Jisses , stackars liten :( gubben är iväg och köper klyx och lactulos nu! Vi hoppas det ska hjälpa! Hon kissade i allafall idag och åt en halv flaska välling.. Så det går åt rätt håll skulle jag tro. Även astman blir lite bättre hela tiden..

• Tibell

Nu har hon dessutom fått massa konstiga utslag över hela magen och ryggen. Så här ser de ut

• Tibell

de är inte torra utan mer som röda fläckar i huden. Hon har även en fläck i nacken och en på magen som mer är som en blåsa med rött runt om.
    Någon som känner igen utslagen ? Inget nytt tvätt/sköjmedel, inget nytt att äta ( tror jag i allafall, kan ju hända att hon stoppat något i munnen ), har redan haft tredagarsfebern

• Tibell

Ingen som känner igen utslagen ? Syns kanske lite dåligt på bilden, inte lätt att fota hel vild 14 månaders, men de är rödare i verkligheten och platta

• Tibell

3busfrön : exakt sådana blåser får jag titt som tätt utan att ha vetat vad det beror på. De kliar som sjutton också dessutom! Innan jag tog bort sädesslagen kom de flera ggr om dagen. Kallas det för nässelutslag?
    Får även alltid dessa när jag duschar

• Tibell

Trållmor : ja det kan det kanske vara.. Hon är nämligen förtstoppad :) det är hon ofta iofs och har aldrig haft dessa utslag. Men någon gång måste ju vara den första!
    Får se om det försvinner snart då.

• Tibell

ELI : Tycker också det liknar nässelutslag nu när jag googlat runt lite. Och det kan ju komma utan någon som helst anledning. Det enda knas är att det stod framme en skål med nötter igår men jag är nästan säker på att hon inte kom åt dem ( de stod högt upp ). Sen kan hon ju givetvis hittat något på golvet med..den ungen stoppar ALLT i munnen ;) Hon har inte ont av dem i allafall och nu sover hon lugnt.

• Tibell

Alrro : ingen aning ! Vi äter aldrig nötter här hemma så jag vet inte hur hon reagerar.
    Och läkaren vill inte testa henne för nötter eftersom hon aldrig fått en reaktion på det! Men ska ändå be dem ta prick och rast.. Det måste de väl kunna göra trots att hon aldrig fått någon reaktion ?

• Tibell

Ser att ni pratar prickar runt munnen. Våran dotter har det titt som tätt utan att vi ens orkar bry oss om varför. Är det bara ett fåtal får det vara, så länge hon inte har ont utav det. Annars skulle det bli, precis som Angel skrev, väldigt ensidig och trist kost.
    Men när hon ser ut såhär försöker vi lista ut varför. ( ignonera hennes fyllekajamin =) ) Här har vi previs provocerat med vete och det gick inge vidare. Dessutom får hon massa fler och mer större reaktioner

Svar på tråden Allergitråden