Allergitråden
Vet att några har barn som är allergiska/överkänsliga mot vanilj och/eller ketshup.
Hur reagerar era barn på ketshup?
Hur reagerar de på vanilj?
Vad är det som ställer till det för liten? När jag åt currypaste (chili mm) fast mild var han jätte ledsen och fick väldigt ont i magen, så aldrig mer det så länge jag ammar.
Han blir prickig av något, men vad? Nu är jag nere på vad jag tror är ketshup, tomat mm eller vanilj som troligaste saker. Kommer väl ta bort både ock, men han reagerar så olika tycker jag. Åt ketshup i går kväll och även om han var ledsen lite på kvällen så sov han för första gången bättre än någonsin i natt. Vanilj äter jag numera i risgrynsgröt två gånger om dagen så då borde de ju blossat upp mer?
För övrigt supergod gröt!
Äter för övrigt inte mjölkprotein, ägg, sädesslag, soja/baljväxter eller torsk eller nötter. Så de vanligaste allergenerna är redan uteslutna. Lök äter vi heller inte utan i form av kryddor. Åt i Mamma Scans igår kväll och som sagt natten var lugn...
Känns lite hopplöst. Trodde vi skulle få ett barn som inte hade magproblem , men så blev det inte. Men nu när de vanligaste allergenerna är uteslutna. Trodde det var svamptabletterna jag åt (massa varning på dem) och jo, han är bättre nu. Men vad fasen blir han inte helt bra för? Har inget tålamod, men tror ju att om de har ont i magen så borde det ju bli bättre inom några dygn. Slutade med dem i måndags.
Reflux? Något som jag tänkt som en sak de "hittar på" för att barnet spyr och har ont i magen och egentligen är allergisk/överkänslig... Men vad är symptomen på reflux?