Inlägg från: lillasysteryster |Visa alla inlägg
  • lillasysteryster

På min förskola har vi tagit bort ägg helt för att vi har ett mycket ägg allergiskt barn, inga problem för oss! I personal rummet har vi en hög hylla där vi ställer kakor iafall någon ur personalen fyller år o har med sig kaka.

• lillasysteryster

Vill tipsa om riktig lera istället för play doo. På mitt jobb (en förskola) har Gul lera som är riktigt mjuk och lätt att jobba med. Vet io inte vad det är för innehåll i riktig lera men det kan jag kolla (på måndag) eller om ni hittar det om ni googlar. 

• lillasysteryster

Pratade med dietisten och försökte få veta vad jag kunde ge för kalciumtabletter till sonen 1.5år, men där var det ganska stopp.Hon tyckte jag hellre skulle försöka få honom att dricka havredryck med någon smak än att ge i tablettform...Någon som fått nått annat råd som passar mig bätte

• lillasysteryster

Mamsie, Alrro ovh Mela: Tack för info. Vi har inte använt ersättning, jag ammade och sedan blev det enago gröt. Men nu när han börjat på försklan blir det inte alltid två prtioner gröt m dagen heller o då tror jag verkligen han behöver mer kalcium.

• lillasysteryster

älskilingen: Vi vet inte vad riktigt vilka symptom H får av ägg men jag vet att han blev mindre hostig, fick alltid host attacker kl23.00 :) och att han slutade låta så konstigt när han sov när jag blev äggfri under amningen.

• lillasysteryster

Jag har precis ringt och pratade med allergimottagningen om samma sak efter att BVC vägrat ge H den sprutan. Hon jag pratade med menade att många bvc har "fått för sig" alltså är rädda för att ge sprutan och därför hänvisar till allergimottagningarna. Men när jag tyckte att de kunde boka in oss för det samtidigt som vi ändå skullle dit den 7/3 ville hon inte det heller utan hon tyckte vi skulle avvakta tills efter läkarbesöket för att fått nya provsvar att gå efter och (antagligen höra vad läkaren säger?) Men iaf, beroende på den reaktion man fått av ägg så ska det inte vara någon fara (om man inte är super allergisk och reagerat med andnöd) Men det kan väl vara skönt att få göra den under bevakning iof.

• lillasysteryster

Svininfluensaprutan tog vi på allergimottagningen efter pricktest med innehållet först. Inget hände.
    Men härmed 18månaders sprutan är det ju inte jag som är orolig utan bvc Så jag har liksom inget val än att vänta.

Svar på tråden Allergitråden