Allergitråden
Miralicia: Grattis till dottern... resten komenterar jag inte mer än en klapp på axeln och med ett medlidande leende... vi har alla varit där och kommer dit igen
Miralicia: Grattis till dottern... resten komenterar jag inte mer än en klapp på axeln och med ett medlidande leende... vi har alla varit där och kommer dit igen
ELI: Jag skulle inte begränsa en 16månaders om han inte börjar bli riktigt riktigt fet och det därför hindrar honom i utvecklingen. Däremot tycker jag du kanske gör en rätt koppling att hans mage kanske behöver äta mindre men oftare för att det inte ska bli så tung belastning dom gånger han äter. Frukost, lunch, middag och 2 mellanmål tycker jag är rimligt och ev ett kvällsmål, det hade jag nog hellre gett än att ge bamseportioner
Måste få beklaga mig lite...
Vi är med i en förening och jag har försökt ett antal ggr inför träffarna att det ska finnas regler tex all ätning görs sittandes vid bord, tvättar efter mat osv inget jobbigt utan basic basic... MEN vissa föräldrar har då vägrat med hänvisning att dom besöker träffarna för att samtala med andra vuxna och inte jaga sina barn hysteriskt så jag har rent ut sagt gett upp, vi är sällan där och när vi är så försöker jag säga till dom äldre barnen som tar själv att inte springa omkring med kaka + att jag har en kompis som är mer rak och försöker föra min talan och varje gång är C dålig.
Så var det även i lördags, jag pratade med en mamma och sa som det var snälla säg till dina barn och sa även till hennes son (5år) och får då höra av henne att hon minsann säger till honom själv... (jag sa snällt och bad fint) fine tänkte jag men hon säger till honom en gång och sen skiter hon i att han skiter i henne så ni gissar hur illa C är.
Idag kom iaf ett mail från samordnaren att hon tyckte läget varit kaotiskt och det vore bra om jag tar upp detta innan så alla vet vad som förväntas av dom. Jag svarade då att jag gjort precis det hon ber om och fått rätt taskigt bemötande...
Just nu sitter jag och surar och känner mig riktigt ledsen. Det ÄR SÅÅÅÅÅÅÅ jobbigt när vi kommer. Det är sååååååå jobbigt för alla med alla mina regler. (Vissa säger det rakt ut, andra bara mummlar, hymmlar, suckar ja ni fattar) Jag blir så ledsen för Cs skull då detta är en mycket viktig förening för henne och det inte finns alternativ. Tips, trix och pepp tack för just nu så rinner bara tårarna av trötthet... om det är så jobbigt för dom att ha lite basic koll över sina barn 4timmar/mån så vill jag bara skrika hysteriskt gissa hur jävla lätt det är att ha extremjävlastenkoll jämt?
Jag har informerat alla skriftligen om både önskemål på regler och varför men vissa vill bara inte utan tycker att dom har rätt att kunna umgås fast dom har med barnen.
Nu på helgens träff så var det inte jag som sa så mycket utan just en vän till mig som inte ses som "hysterisk" på samma sätt.
Nu har jag mailat samordnaren och väntar på att höra från henne igen men precis som ni känner jag mig totalt frågande hur kan det vara så svårt??? Nu vet jag inte hur andra människor har med icke allergiska barn men jag tycker det är sunt förnuft och vanligt hyffs att barn inte tar själva precis som de vill om man är ett sällskap på ca 20vuxna. Vissa av dom som suckar är vegetarianer eller iaf har varit... jag tycker dom borde förstå
ELI: Ja ohhhh ja!!! Jag fick modersmjölksersättningen på hänvisning efter rent helvete i 12v med en nyfödd. Resten fick jag först när hon var 2½år, fram tills dess så betalade jag allt själv för jag ville inte, orkade inte plåga henne och visst min ekonomi som ensamstående var inte super och att betala all specialkost på föräldrapenningen var överjävligt men vad hade jag för val?
Trållmor: Är det något jag kan hjälpa till med? Något särskilt ni behöver?
Just burkar med Neo kan jag inte hjälpa men om det duger med advance så välkommen hit och hämta "lite"
Mama Law: Som här då... fick mitt uttag i förra veckan så jag har lätt men tillfällig översvämning
MamaLaw: Jo jag håller med fullt ut, dom små ligger lite back på skattekontot men det är nog helt klart den billigaste behandlingen. C är yngre men inte här heller i närheten av att sluta med flaskan, hon äter mer varierat än W men det räcker inte på långa vägar... speciellt inte om det kommer en bakterie eller något i vår väg
Kavat: Jag skulle börja med att fråga mig om det är maten eller allt runtomkring dvs ta med mat till henne och se om hon blir bra... i så fall är det maten som är felet. Annars är det det runt som inte stämmer.
Är det så att det visar sig att maten är problemet så är det att fråga sig om man orkar bråka, tjaffsa och krångla för att dom ska lära sig eller om man tar med!
Enkelt men svårt samtidigt och ack så jobbigt i längden men kanske värt det?!