Allergitråden
Okej. Då ryker vetemjölet fortare än kvickt!!
Okej. Då ryker vetemjölet fortare än kvickt!!
eftersom jag heter överanalyseraren i andranamn kan inte jag låta bli att fundera på varför hon reagar mycket mer på vete nu än innan semestern tex!?!
Minns att vi då testade att han ytterst lite vetemjöl i hennes vällingflaska och fick reaktion men inte mer än lite ont i magen , matvägran, gnäll mm...men inga kaskadkräkningar. Eftersom hon samtidigt var i en utvecklingsfas ( trodde vi ) så puttade vi undan denna provocering och måste helt ha glömt bort den. Upptäckte det nu när jag satt och bläddrade tillbaka bland gamla inlägg i gamla allergitråden
Och om det nu var yrt vetemjöl i maten hon reagerade på häromdagen så måste ju det innebära att hon blivit mycket mycker mer känslig nu än innan. Är detta ens möjligt ?? Har vi via våra medvetna och omedvetna ( typ smulor på golv ovs) triggat igång allergin på allvar ??
Jag blir verkligen inte klok på detta med allergier och hur det funkar.
Men de senaste gångerna hon fått vete i sig har ALLTID reagerat med våldsamma kräkningar och magkramper. Så att hon inte tål det borde ju vara rätt uppenbart. Men jag har så svårt att ta det till mig och försöker hitta små kryphål som kan tyda på att hon kanske tål vete trots allt. Dumt jag vet, men jag lider så med henne =(
Hur har det varit för era barn ?? Har de varit vrålallergiska mot tex vete direkt eller har det sakta med säkert blivit sämre och sämre ??
Idag har lillan haft diarré som luktar riktigt riktigt surt. Dessutom såg jag svarta"trådar" i som jag inte har någon aning om vad det beror på. Igår åt hon endast gröt+välling (ville låta magen lugna sig efter kräkningarna) så vad detta svarta var är ett mysterium. Dessutom har hon vaknat flera gånger ikväll och varit ledsen!
Antar att detta kan vara en eftersläng av veten i söndags??
Sen en annan fråga. Jag vet att jag har tusen frågor men jag känner att jag får sååå mycker mer hjälp här inne än om jag skulle försöka någon annanstans,
Men jag har ju själv en del eksem, problem med viktminskning ( liiiite bättre nu ), har perioder då jag under flera gånger per dag mår ruggit illa och har magknip. Just idagsläget är det eksemen som är värst. Jag kliar sönder mig och det blöder och svider såklart till följd.
Nu till det komiska..under hela sommaren har eksemen hållt sig helt borta men började dyka upp förra månaden. Hade detta varit pga av någon allergi borde jag väl ha haft eksemen även under sommaren ??
De enda allergierna jag har visat positivt på är gräs, damm och kvalster. Är ej testad för födoämnen vad jag vet!
Antar att det är någon vintereksem av något slag. Men vilket smörja är då bäst ? Har testat mildison men det hjälper bara tillfälligt.
Vi har som ni vet bytt läkare till våran minsting eftersom våran förra hela tiden arbetade mot oss. Nu har vi förhoppningsvis fått en som ska hjälpa oss!
De väntar bara på hennes journal från förra sjukan och sen ska vi få en akuttid eftersom vi verkligen är i stort behov av hjälp!!
Vet ju att man kan få mjölkersättning på livsmedelsanvisning. Men kan man få fler varor ??
Hon är mjölk, soja ( sojasläktingar, baljväxter) vete, vetestärkelse och havreallergiker