2små2stora skrev 2010-07-07 22:18:06 följande:
Hamburgarna kan har varit kontaminerad med något som han inte tål.
Men det är svårt att säga vad som är vad om det är för att kortisonet försvann hastigt eller ej. Kom exemet tillbaka snabbt, dvs hur många dagar efter sista insmörjningen, började det efter att du hade ätit ute?
När det gäller din mamma har jag inget bra förslag, skriv ett brev kanske.
Ah. Tack för svar. Eksemet kom väl smygande tillbaka. *tänker*
Smorde fredag kväll sista gången. Vi brukade smörja varje kväll, möjligen hoppa över någon kväll. Säg att vi smorde 2 av 3 kvällar i normala fall.
Lördag. Åt endast hemmalagat, fast slickade två slick på en isglass innan jag såg att de innehåll fruktkärnmjöl. Fin i huden på kvällen.
Söndag. Åt hamburgermiddag ute. Någon gång under söndagen tycker vi oss minnas att eksemen började komma. Men vi minns inte om det var före eller efter maten.
Måndag. Åt hamburgerlunch ute, i övrigt endast hemlagad ok mat. Definitivt eksem.
Jag tror jag måste prata med mamsen. Och rent bokstavligt säga att hon måste sluta göra sådan grej av det hela. SÅ svårt är det faktiskt inte. Men hon haussar ju upp det som om det var självaste jordens undergång liksom. Dessutom undrar folk om jag inte ska sluta amma snart så jag får äta normalt. Jag har börjat upplysa om att jag tänker amma minst ett år till, sen kan de få fråga igen :)