• AAEV

Allergitråden

Jag undrar...
    Vad är det här för utslag?
    Vi har testat en ny grej i maten som vi inte vet om hon tål, men jag vet inte om detta är "allergiutslag" eller bara vanliga.
    DEt kanske är svårt att se på bilden men de är liksom upphöjda prickar och så rött runt

• AAEV

Bilderna kom ju inte med! Suck!
    Jag provar att lägga dom i mitt galleri

• AAEV
    Tibell skrev 2010-07-07 18:13:33 följande:
    Svårt att se.. men ser nästan ut som nässelutslag. Är det vita "blåsor" med rött runt om eller är det små prickar ?!Och har hon det någon mer stans eller bara i nacken ?!

Det är vita blåsor med rött runt om..
    Anledning att jag frågar är att vi provade ägg i tisdags morse, och i tisdags eftermiddag kom de här.
    Kan ju lika gärna vara nåt annat...
  • AAEV

Kan man äta piggelin om man inte tål mjölk och soja?? Blev så osäker idag i affären...

• AAEV
    2små2stora skrev 2010-07-08 17:51:17 följande:
    Det är inte säkert att man kan då den innehåller sojasläktingar som all annan GB glass och Gb kan inte garantera att den är mjölkfri.

Sia har mjölk och soja fri glass i sitt sortiment. Lilla Anna isglass är fri från både mjölk och soja och även Oatly jordgubbspinne finns i sias lösglass sortiment. 
    Vilken ingrediens är sojasläkting??
  • AAEV

Idag har vi testat ägg igen, och någon timme senare får hon precis likadana utslag :( så hon tål det kanske inte. Visade ju inget på pricktestet dock.
    Tycker ni jag ska prova igen?

• AAEV
    Allrona skrev 2010-07-23 21:35:53 följande:

Tack för svaret. Piggelin har hon ätit många gånger. Men iof kanske hon har haft eksem redan då så vi inte märkt det då, eller så är hon känsligare nu pga förkylning Obestämd 

Finns det nån glass utan soja och mjölk i gb:s sortiment?

Nej tyvärr inte! Alla isglassarna innehåller sojasläktingar!

Tycker det är SÅ trist, vi var i simhallen med barnen idag och stora pojken åt glass, lillan förstår ju liksom att han äter nåt men det är inget hon tål. Funderar på o baka nån typ sockerkaka o ha i frysen så kan man ta med en bit när man ska iväg.

Visst kan man baka sockerkaka utan ägg?
  • AAEV

AH jag menade i GB:s glass såklart! Visste ju den lilla Anna glassen o de... men här säljs bara GBs glass

Sorry! :)

• AAEV

Hur ovanligt är det att man reagerar på sojalecitin? Jag orkar faktiskt inte provocera just nu, det är mycket som det är att försöka få ihop vardagen med två små barn som inte går på dagis.

Svar på tråden Allergitråden