Tibell skrev 2010-04-19 20:35:05 följande:
Efter att ha läst era svar tog jag och mannen ett långt snack om detta med dotterns
reaktioner.Vi hade redan innan dietist besöket sagt att vi ska strunta i både soja, mjölk och vete nu ett bra tag och låta dotterns eksem läka! Men dietisten tyckte bara vi var dumma som uteslöt något ( då vete ) som vi inte alls var säkra på. Jag sa till henne att hon fått positivt på patch två gånger ( hemma gjorda ) men hon sa att det inte räknades..typ.Utan hon ville att vi skulle testa vete ganska omgående! Vilken vi gjorde. Nu blir jag mer och mer säker på att det var en reaktion på veten hon fick. Prickarna är fortfarande kvar och ser precis ut som dem jag får,, och dessa beror på allergi och KLIAR. Så antagligen bidrar detta till hennes dåliga humör samt att i samband med magont gör att hon äter dåligt. Idag är det nog p G att vända då hon ätit bättre..dock fortfarande prickig!Så nu har vi beslutat att bara köra på ersättning och kanske lite smakportioner av sempers mjölkfria gröt. Men än har den väl inte kommit tillbaka i affärerna...?! Och som fruktpuré ska vi ha banan , det vet vi att hon tål. Sen ska vi göra som EL I skrev att återinföra en sak i taget. Dietisten och läkaren få säga vad de vill..så här KOMMER vi att göra. Ska även be dem pricktesta för mjölk, ägg, vete och soja när vi ska dit om 3
veckor.Vi ska också köpa locobase repair och smörja henne med när hon har t-shirt på sig. Blir hon bättre i eksemen då vet vi ju med säkerhet att det är något hon inte tål som hon får på sig!!Sen tänkte jag bara uppdatera om läget på stora tösen. Nu har hon ätit mjölkfritt i drygt en vecka och magen ser redan mycket mindre ut. Dessutom har hon börjat äta kanon bra. Idag åt hon en HEL portion mat..har nog aldrig hänt =)Men sen reagerade hon på något i eftermiddags. Blossade upp massa röda fläckar runt hela munnen samt under näsan som kliade. Har ingen aning om vad dock. Hon har inte ätit något annorlunda vad jag vet!
Vi fick också utesluta mjölk på eget bevåg eftersom läkaren inte trodde på att Siri var allergisk trots att henens kinder var ILLröda nästan vätskande, hon skrek flera timmar varje natt, hon hade konstanta diarrer och hon var konstaterat fisk och ägg allergisk. Hon kräktes ju inte upp vällingen så därför var hon inte allergisk. Vi tog bort mjölken och det tog ca 2 dygn så hade vi ett "nytt" barn