Allergitråden
Jag skulle göra chokladpudding på solhavre igår till barnen men den stelnar ju inte. Hur har ni andra gjort?
Jag skulle göra chokladpudding på solhavre igår till barnen men den stelnar ju inte. Hur har ni andra gjort?
Försöker hitta information om innehållsförteckning på gillebagarens kakor men hittar inget på deras sida. Trodde de var rätt bra på det.
Ingen som vet på rak arm vilka av gilles kakor som de som inte tål ägg, mjölk och soja kan äta?
Hittade en sida där man kan trycka på varje sorts kaka och få information.
Tack för tipsen. De reagerar på sojalectin och då blir ju utbudet väldigt litet.
älsklingen: Det finns en yoghurt som heter Yosa som mina barn som är gjord på havre. Men vet inte om man kan ge den från 6 månader men det tror jag.
Tozza: Vad jag har förstått så säger de flesta att sojalectin ska gå bra om man reagerar på soja, men vi är några här i tråden som har barn som reagerar på det. Min yngsta är jättekänslig och kan inte äta något med sojalectin i och inte heller fruktkärnmjöl. Hon tålde inte heller nutramigen som är en mjölkfri ersättning. Så bara för att hon säger att det ska vara okey så betyder det inte att man inte kan vara allergisk mot detta med. Hoppas ni kommer underfund med vad det är som gör att han mår dåligt.