Allergitråden
Tänkte bara meddela att vi testat lite vete nu i dagarna..och än så länge verkar det funka...hurra!!!
Så nu är vi helt hundra på att det är någon frukt hon inte tål..vi misstänker äpple!!
Tänkte bara meddela att vi testat lite vete nu i dagarna..och än så länge verkar det funka...hurra!!!
Så nu är vi helt hundra på att det är någon frukt hon inte tål..vi misstänker äpple!!
EL I : Tycker också det känns onödigt att han ska äta råg och korn i dagsläget. Tycker personligen ni ska ligga lite lågt nu och njuta av att han mår bra =)
Vi får tyvärr avbryta provoceringen av vete pga av hon är sjuk =( Hon blir alltid sjuk när vi ska provocera med just vete..fattar inte varför!!
Är ju jätte svårt att veta om hennes problem är pga veten eller för att hon är sjuk.
Sen vi började ge vete har hon vaknat på nätterna och varit ordentligt gasig. Hon är mer gnällig. Dessutom bajsade hon en riktigt genomrutten bajsblöja. Hon som i normala fall är rätt hård i magen!
Men hon är som sagt sjuk och har fått två nya tänder..så allt detta kan lika gärna bero på det. Får helt enkelt testa igen när hon är frisk!
Kan man få diarré av alvedon suppar ?!
ELI : Vad skönt att höra att han mår bra nu =)
Vi här hemma har en liten fråga till er kunniga om våran stora tös!
Hur troligt är det att hon klarar laktos?! Och hur funkar det egentligen med laktosfritt. Kan de ha vanlig mjölk i mat osv eller är det laktosfritt som gäller där med ?!
I dagsläget får hon vara helt mjölkfritt eftersom vi ändå äter det med tanke på minstingen. Men jag tänkte senare när det är dags att börja dagis igen!
Hoppas någon förstår mitt surr ;)
Sen ska jag bara tillägga att minstingen har inte fått någon mer diarré trots iprensuppar. Sen sover hon bättre på nätterna igen. Så om det var vete eller tänderna är ju jätte svårt att säga.. men känns som att det var veten. Synd bara att det skulle krocka så! Nästa gång vi ska provocera får vi nog ta oss en titt i munnen först ;)
Och en annan kanon bra grej. Hennes kontaktallergi mot mjölk verkar ha blivit bättre. Hon har ännu inte utsatts för ren mjölk men hon får åtmindstånde inte fula röda eksem av bara spår av mjölk på sig i allafall =) Alltid ett steg i rätt riktning!
En liten fråga. Hur länge är det normalt att ett barn är förkylt vid denna årstid ?!
Åhh vad jag är trött på allt som har att göra med prickar och eksem!! Funderar starkt på att utbilda mig till dektektiv efter detta!! Hade hon inte haft några allergier alls hade man antagligen inte brytt sig om varför det uppstår lite prickar titt som tätt. Men nu börjar man ju spekulera i allt känns det som =(
Så här ser hon ut till och från
syns kanske lite dåligt men hon får röda prickar runt mun, under näsan och lite på kinderna och ibland under hakan! Är det pga av allergi eller ser era barn också ut så här ?!
Det enda hon äter är ju semper mjölkfria gröt och välling så skulle det vara någon hon reagerar på är det sojalecitinet!
Gud vad jag känner mig trött på allt!!!!