Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Johanna kan inte äta nutramigen då det är sojaolja i den.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    EL I skrev 2010-04-29 17:47:48 följande:
    ja vanlig ljus brödsirap menar jag... hmm kanske förklarar varför han är röd om kinderna och uppblåst mage...hmmm
    Vanlig ljussirap eller mörk sirap innehåller ingenting det är den som heter Brödsirap som innehållet malt.
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2010-04-30 13:28:37 följande:
    Jag är bara tvungen att skriiiiika lite! Dottern hade fått laktosfri glass idag på barntimmarna. Jaha, sa maken misstänksamt när han hämtade, vilken då? Då visade det sig att hon hade fått Tofulines laktosfria glass.. Jaha, då var provocering med soja klar. Tur i oturen kanske att det "bara" var just deras, för då är soja, E412 och E 410 som ju är sojasläktingar, så man slipper misstänka andra saker i glassen som brukar finnas... Men tror ni maken säger något, nä, han säger inget alls till dem utan går bara hem och berättar för mig att hon ätit sojaglass idag! Så nu får jag ta diskusionen. Jag tycker oavsett om hon nu reagerar eller inte så har vi sagt och lämnat papper på att hon inte får äta soja, (över ett år sedan vi testade så möjligheten finns att det vuxit bort.) så blev det nog en rejäl provocering för glassportionen som hon visade att hon ätit såg inte så liten ut...
    Nej, men vilken dålig stil av dagis. Vårt dagis har köpt in Oatly glasspinnar till J.
  • 2små2stora
    EL I skrev 2010-04-30 13:58:34 följande:
    Vi har köpt egen glass till sonen som vi hra på dagis. Skönt att veta att han har någon glass han kan äta så det lite blir fel. Är det sojasläktingar i piggelin eller innerhåller det något annat? Jag skrev och frågade gb ang vete och enligt dem skulle den vara helt fri från vete. Stämmer det??? någon som vet?
    Det är sojasläktingar i den och de kan inte garantera att den är mjölkfri heller.
  • 2små2stora
    EL I skrev 2010-05-07 17:41:09 följande:
    Någon här av er som nu hittat alla (de flesta) allergier så era barn mår bra (om de inte får i sig nåt de inte tål). Hade era barn någon speciell tid på dagen som de var "sämre" eller var det likadant hela dagen? Alltså jag vet ju att din son Kavat t ex kunde "må bra" när något hände för att han då glömde bort lite grann att han hade ont? Anledningen till att jag frågar är att nu GALLSKRIKER sonen igen. Blir som en båge och verkar ha ont. Får inte ens ta i honom var ju likadant i går kväll, tänkte om det liksom blev värre när han var trött eller om detta "bara" är trötthet??? Såååå svårt när de är så små
    Min tjej var alltid ledsen på kvällen/natten och är så fortfarande om hon får i sig en större mängd av det hon inte tål. Så länge hette det att hon hade kolik. Men en 6 mån bör inte vakna och skrika varje kväll/natt.
  • 2små2stora

Jag såg den på ICA MAXI i södertälje om jag inte minns helt fel. Den stod bredvid EnaGo gröten och vällingen.

• 2små2stora

Johanna bjuder alla på en mjölk och sojafri tårta

• 2små2stora
    Tibell skrev 2010-05-12 18:06:10 följande:
    Tack för tipset =) ska absolut testas!! Och ingen fara att ge till en 6 månaders !? 3Busfrön Mmm..ser god ut *snor en bit*
    Varsågod Den var god.
  • 2små2stora
    Kavat skrev 2010-05-12 19:28:28 följande:
    Åh, vad fin! Gratta J från oss!
    Det ska jag
    Eventuellt ska vi till Gbg i juni/juli De har inte bestämt sig än var kontrollen ska göras.
Svar på tråden Allergitråden