Allergitråden
Vem var det som hade den där jättebra glass sammanställningen? minns inte ens om det var i mjölk eller allergi tråden. Skulle vilja läsa den igen!
Eli: Hoppas det inte blir så illa för sonen!
Vem var det som hade den där jättebra glass sammanställningen? minns inte ens om det var i mjölk eller allergi tråden. Skulle vilja läsa den igen!
Eli: Hoppas det inte blir så illa för sonen!
K kavat: Där har jag redan läst tack så mycket!
Miralicia: Tack!
Om lillebror nu är allergisk mot soja också så är man inte automatiskt även allergisk mot baljväxter och guar o sånt ? Har jag fattat rätt då? Utan man får prova sig fram eller?
Okej... tack för svar! Då fortsätter detektivarbetet lite till då
Testarom det här fungerar:
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs332.snc3/29201_397984882814_593817814
Vad tror ni om detta? Feber och konstiga prickar. allergireaktion, sjukdom eller värmeprickar?
nä häää det funkade inte. återkommer med bild senare.
LIte uppdatering: Soja testet visade negativt och jag hade det på känn efersom exem fläcken varit borta och nu är tillbaka. Men den har inte alls flammat upp på samma sätt de här veckorna jag varit sojafri så vi får se hur det går nu när jag tänker börja äta igen.
Eli: Jag tror enda sättet för dig att få klarhet i det här är att ta bort allt i en månad och se om han blir bättre i humöret och i allt annat också. Annars kommer du bara vela hit o dit.
Vi har ju velat hit o dit med laktosen med stora pojken och tillsist bestämde vi oss för att köra laktosfritt fram till och över sommaren just för att sluta vela hit o dit. Liksom PUNKT så här får det bli.
Håller med K kavat om det där med sojasläktingarna, det ska väl vara "vanligare" än vete egentligen?
Lilla sonen har ju haft mystiska uppblossande prickar runt munnen och vi trodde vi såg samband med soja, så vi to blodprov som visade negativt. MEN prickarna har inte blossat upp allsunder den här tiden som vi varitsoja fria så det återstår väl att se om de kommer tillbaka eller inte när vi börjar äta igen. Dessutom såg (den "galna" mamman) tre nässelutslagsprickar på handen idag efter att han ätit Snabbmackaroner och falukorv. Men de låtsas jag inte om just nu
Eli: Visar ingen av allergierna på blodprov?