Allergitråden
saffe skrev 2010-06-07 18:45:08 följande:
Hej! Har för ett tag sen äntligen fått iväg vårdbidragsansökan! Nu är det dags för telefonsamtal från handläggaren på onsdag... Nervöst! Jag tycker inte om att prata i telefon, jag glömmer det jag vill ha sagt.. Finns det någon som har gått igenom ett sånt telefonsamtal och som vill dela med sig hur det var? Jag förstår att det är väldigt individuellt, men vad frågar dom på ett ungefär? Går dom igenom ansökan och frågar om det man skrivit eller ska man berätta allt en gång till så dom kan jämföra att man säger samma saker?
Jag tycker det är svårt att säga vad vi gör annorlunda mot en "normal" familj. Man är ju så inne i det här "allergi-tänket" att jag bara gör grejerna utan att reflektera över det. Det största är ju maten, det kommer ju märkas nu i sommar när man ska på utflykter, det kräver ju betydligt mer planering av en annan som inte kan äta varsomhelst...
Det gick snabbt. Jag skickade in min ansökan i slutet på feb och har inte hört ett ljud sen jag fick bekräftat att dom fått min ansökan i mars. men det är inget ovanligt när det gäller mina vårdbidrag snart har det gått 4a månader och nu blir det semester så det lär ju ta de 8-10 månader som det gjort förut.