EL I skrev 2010-04-07 19:38:02 följande:
fast varför behöver du övertyga läkaren?Jag känner såhär. jag VET att läkaren och dietisten kommer kommentera "det är såååååå ovanligt med veteallergi" etc men det tänker jag skita i. Tänker stå på mig för att få livsmedelsanvisning på vetefritt MEN får jag inte det så är det skitsamma vad läkaren/dietisten säger. Jag VET att sonen blir bättre utan vete...bara att kolla på hans kinder som ändå är en liten del av hans allergi...och det finns inget som kan få mig att ge sonen vete. Jag har t o m tagit med vetefritt till dagis för de har inte fått tag i det än. Det skiter jag i för han SKA HA vetefritt.Så strunta i vad läkaren säger och gå på din känsla och ta bort mjölk och vete ur hennes kost. Du har inget att förlora på det. Ta bort det och gärna så mkt som möjligt i övriga hushållet också eftersom hon verkar vara väldigt kontaktkänslig.
Jo du har nog rätt. För jag har nog insett att läkaren aldrig kommer att tro mig. Men ett alternativ är ju att ta med bilderna i allafall så får vi se vad de säger
Hon äter ju endast Althera nu. Vi har fått backa med allt vad mat heter eftersom vi blivit så fega!
Vi har också bestämt att laga egen mat till henne då man aldrig vet vad brukmaten innehåller eller i vilka maskiner de tillverkats i!
Men hur länge kan barn äta endast Althera?!
Gröt vill vi ju gärna ge och det åt hon med god aptit. Men vad jag har fattat det som så har apoteken inte fått tillbaka gröten från semper än?!
Vad ska vi ge henne då?!
Ja hon är nog kontakt känslig mot vete också! För på de ställerna dregglet ( när hon sög på rånet ) var hon ILLRÖD på..alltså helt fläckig/prickig. Såg nästan varigt ut på få stället. Nu är hon dock fin igen..tacka gudarna för locobase och mildison =)
Men vi får fortsätta tvätta händerna innan vi rör vid henne för mycket.
Sambon pussade henne på kinden ett par gånger i helgen när vi var på påskmiddag, såklart fick hon eksem där. Sen om det var vete eller mjölk vet vi inte..kanske ägg ?! För varför stoppa vid 2 allergier ;)
Nä..inget att skämta om jag vet. Men ibland känns allt så hopplöst. Jag vill inte att hon ska vara allergisk. Jag vill kunna ha på henne t-shirt utan att hon ska få helt eksemiga armbågar. *mutter*