Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

Allergitråden

Kavat: JA alltså A är värre än C som du frågar mig och jag märker på C om något duktat fel. Sen är frågan om dom på er förskola har en industridiskmaskin eller en vanlig hemmamaskin för enligt NÄL diskar inte industriversionerna som ofta är på förskolor inte tillräckligt rent.

Nu har jag bakat... skumrutor, kolakakor, fejkade havreflarn, lyxkaka.... hade inte alla förkylningar gjort att vi totalt blir 4 pers hade jag även tänkt göra hallonfeepajen från Miralicia men jag tror det räcker för oss iaf.

C har sista veckan varit katastrof i magen så jag har gjort en bajsdagbok (inte involverat dagis så det som sker där vet jag inte) för att kunna slå i huvudet på gastro.

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

Snart ska vi fika... fejkade havreflarn med russin, kolakakor, lyxkaka och skumrutor... allt utan spannmål, mjölk, ägg, soja mm mm
    R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma

"havre"flarn är nog dom som jag inte direkt kan säga recept på men det låg i grunden en gång Kavats recept på erhm american cookies???
    Men om jag säger lite så här..
    100g smör/margarin/fast fett av något slag som ska vara rumstempat
    1dl socker
    1dl muscadovosocker
    ½-1dl sirap

2 ägg, Loprofin använder jag så även NoEgg funkar andra ersättningar vet jag inte...
    1 tsk vanlijsocker
    Lite vaniljpulver
    2tsk bakpulver

Haha och nu kommer det... kokosflingor, majsmjöl och Lailas.... lite så där på en höft...
    Tror jag hade 2dl kokosflingor
    1-2dl majsmjöl
    1-2dl lailas gula

Gör bollar 175grader ca 10min

• Cs mamma

Kolakakan är från boken Matspecialuppföljaren som jag inte minns vad den heter.... det receptet och receptet på Lyxkakan har jag lagt i recepttråden. Och skumrutorna hittade jag på miraliciasblogg fast jag tog inte allt som strösocker utan delar av det som sirap

• Cs mamma

Mala Kolla recepttråden för som sagt där finns massor och om det är något mer så fråga så får du säkert hjälp att modda

• Cs mamma

MamaLaw Jag tycker det rent ut sagt är
    ÖVERSIGFÖRJÄVLIGTSKITPISSLÅGT att ni inte får mer... jag skäms för mitt när ni får sånna siffror

• Cs mamma

MamaLaw Kan du pma mig din mailadress?

• Cs mamma
    Mama Law skrev 2010-11-14 20:32:41 följande:
    Gjort det!
    Du har mail
  • Cs mamma
    Kavat skrev 2010-11-14 20:53:36 följande:
    Kräks era barn lätt om de är lite förkylda?
    Ohhhh Yes speciellt om hon varit i mjölluft. Slemmhinnorna i lungorna är lite för lättretade och börjar producera kopiösa mängder slem vid minsta lilla som måste ta vägen någonstans och jag föredrar ut även om det blir jobb för annars blir det lunginflammation
  • Cs mamma

Kavat: Alltså om jag ser på dagis så har dom plasttallrikar och när jag tittade på dom så är det få som är kvar från när dom började så att säga och dom flesta är hyffsat nya men plast, det kanske är något liknande. Jag har mycket svårt att tro att A som ändå är känsligare än C inte reagerar, ok det är väl mest mjölk och ägg som bränner in men ÄGG och A låter juh inte som kompatibelt så....

Ang kortison. Vi har haft klass 3 på C sen hon var 8mån tror jag, det enda dom sagt är ej ansiktet så starkt och om jag inte tycker det ger någon effekt på 3 dagars smörjning (3ggr/dag) så ska jag ringa så får dom kolla så det inte blir inflamerat eller nån annan skit

Svar på tråden Allergitråden