Allergitråden
MamaLaw: Jag hoppas ni får det vb ni förtjänar, jag avundas dig inte! Jag hoppas ni dessutom får hjälp på Sacherska.
C fyller 4 på måndag så här städas det och snart ska jag börja baka, dessutom ska jag på vbsamtal imorgon...
MamaLaw: Jag hoppas ni får det vb ni förtjänar, jag avundas dig inte! Jag hoppas ni dessutom får hjälp på Sacherska.
C fyller 4 på måndag så här städas det och snart ska jag börja baka, dessutom ska jag på vbsamtal imorgon...
När ni talar frukost... min dotter är 4 på måndag och dricker Neocate på morgonen. Jag får ändå tjata i henne för att hon ska dricka 3dl och ibland går inte ens det ner. Jag har ingen aning hur man ska få dom till en normal och mer långsiktig frukostrutin
Tack för alla förslag jag ska ta upp med dietisten om calogen.
Har suttit idag med min vbtant så inom en månad så får vi se vad vi får för beslut. Jag skiter ärligt i om dom sänker mig bara jag får på minst 3år
Vi ska nu försöka att hon dricker lite Neo till frukost och sen ska dom ge ett riskex och försöka med Neo i glas som extramellis efter frukten runt 9:30-9:45. Dagis kommer älska mig! Sen ska vi börja med Lomudal GI som måste ges ca 15min innan varje mat/måltid. Och så en ny inhalationsmedicin så det blir ytterligare en inhaltion på dagis dvs det kommer bli 3 planerade på 5timmar.... WOW vad älskad jag kommer bli... Tur i oturen att FK inser det orimliga? eller gör dom det som utförsäkringen snart är ett faktum. *suck*
Matsituationen på dagis är väl hmm ok men hon äter inte. Hon pillar och petar och säger sig inte hinna. Fast hon vet att maten kommer hemifrån får hon ofta ändå ont i magen osv. Andras mat är väl inget direkt problem men allt tar för mycket kraft och energi och det ger merjobb för både mig och lärarna. Dom är inte superglad med allt extrajobb det innebär som resurs inte är klart ännu... dvs dom har NOLL hjälp från kommunen
Nu är jag så trött att jag bara vill gråta. Fick nyss veckobrevet från dagis och hittills har situationen denna termin varit en aning kaotisk men nu börjar det nå löjliga nivåer.
Ibörjan hade vi inte en huvudlärare utan den rollen hade vi en lärarassistent som fyllde, en mycket kompetent kille (kallar honom B) som jobbar som resurs i alla klasser på förskolan. Assisterade honom var en tjej (vi kallar henne C) utan egentlig lärarutbildning eller så men hon var bra så ok. Tanken var att så snart rollen som huvudlärare fylldes skulle C jobba som assistent tis-fre och B mån.
För 2 mån så fylldes rollen som huvudlärare av vi kan kalla henne A. Utbildad lärare men verkar osäker i sin roll. Rollen som assistent hade C.
Efter A jobbat i 2 v så blev hon opererad så hon var sjuk i en månad. Då hade vi B och C samt säkert 4 olika vik. Bland annat kom D in en ung tjej men verkar ha huvudet på skaft.
Sen så ändrades allt igen och C skulle jobba som assistent mån-tis + tors-fre och B skulle vara ons.
För 2v sedan fick vi veta att C inte skulle ha klassen alls utan B skulle vara As assistent alla dagar.
NU kommer mail igen...
A jobbar alla dagar.
B måndag, onsdag, torsdag eftermiddag och fredag
C tisdag och torsdag förmiddag
D måndag och onsdag
Är det konstigt att inget funkar? Är det konstigt att dom går på knäna och C mår piss och inte äter eller sover? Jag blir så förbannat less så jag vill bara skrika!!! Om det ovan verkar kaos så kan jag säga att jag säkerligen missat en tur eller två i hur det varit så det är inte en överdrift utan bara det jag minns och vet till 100% men jag vet att jag glömt något.
Både trä och plast är porösa material så det måste vara egna för allergikerna. Även teflonpannor och andra nonstickbeläggningar är porösa