Allergitråden
EL I skrev 2010-05-12 17:00:45 följande:
mitt första barn märkte man ju inget på. han gick från smakisar vid 4 månader till att äta bara mat på 1 månad, inga som helst problem. barn nr 2 vägrade ersättning vid 5 månader och då gick vi över till mat, tyvärr valde vi i samma veva at provocera med mjölk vilket betydde att han då totalvägrade mat (kopplade väl ihop ont i magen med mat) så vi fick backa ill bara ersättning fram till ca 7 månader och då kunde vi snabbt gå över till bara mat.problemet med er dotter är ju att hon verkar väldigt lkänslig, kanske svår att gå snabbt fram??Om det verkar funka för magen så skulle jag testa lite större portion gröt och om det går bra skulle jag öka gröten till 2 ggr per dag. morgon och kväll osv.
Problemet är att sempers mjölkfria gröt inte går att få tag på här i byn. Har bett 2 st affärer nu att ta hem så den borde ju komma snart! Den hemmagjorda gröten bara ratar hon!
Ja hon har ju lite känslig mage..eller har haft i allafall. nu har hon ju ätit endast ersättning i några veckor så magen fått en chans att läka lite i allafall. Men hon vill verkligen INTE ha den just nu. Har försökt lura med allt =(
men till middag åt hon en halv liten burk med potatis och palsternacka + en halv liten burk fruktpuré. Alldeles för mycket egentligen om man ska gå efter rekomendationerna men när hon efter 7-8 timmar inte har ätit någonting och gapar efter mer kunde jag inte låta bli!
Men hon har inte visat något på ont i magen i allafall!
Och nyss slurkade hon i sig en hel flaska välling. Så hon har väl helt sonika tröttnat på Altheran!!