mithrandil skrev 2011-04-04 12:02:57 följande:
Var på VC med amanda precis. ville kolla upp hennes hb.
det hade sjunkit från 105 - 93 på en vecka och några dagar.
Dumhuvudet läkaren sa att det inte var någon fara, att vi skulle åka hem och invänta tillväxtkontrollen på barnmott om 2 veckor. På barnmott när jag ringde förra veckan sa de att värdet skulle vara 100 eller mer.
Man blir ju jätteorolig. inte kan man väl vänta 2 veckor?
Ring barnmottagningen och kolla med dem!
Visst ger du väl lite mat nu eller?
Enbart burkmat? För de innehåller ju sååå lite kött, så om du gör egen eller berikar burkarna med mer kött så får hon ju i sig mer järn.
Sen borde hon ju vara ok så länge hon äter Neocate tycker jag eftersom de kan leva på enbart det. Men mer kött som du vet funkar säger jag.
Lever är ju bra, men det finns ju en hel del annat i leverpastej (som lök som du kanske bör undvika nu när magen är så känslig) så det är om du köper och gör själv leverpuré?
Cocco, har du något annat tips?
Jag kokar nötfärs som jag puréear med mixern till så slätt jag kan tillsammans med Carlshamnsmjölkfria flytande margarin och Carlshmans risdryck (man kan ta kokvattnet också) och så gör jag samma sak med potatis och palsternacka (om ni vet att det funkar?) och fryser in det i antingen iskuber eller i plastbågare så att jag kan ta ut en lagom mängd när han ska äta. Det är inte så gott att äta upptinat potatismos men med palsternacka och/eller sötpotatis är det godare smak och så gör ju flytande margarinet lite smak också.
Jag hinner inte göra special mat till honom och till oss varje dag. Däremot får han smaka ris och potatis t.ex när vi äter och sitta och plocka med.