Allergitråden
lolo21 skrev 2011-03-28 10:41:47 följande:
Oj ja det låter tufft för dej att äta så speciell kost! Har ni fått utslag på test eller har ni märkt reaktioner "bara"? Vet att med Wille så fick vi aldrig utslag på test, men han var ju lika allergisk för det.. Åh detta strul med neocate, jag minns det alltför väl! Hoppas ni får den snart o att ni kan få till ett bra avslut på amningen.Vi gjorde rast nyligen och det visade inget och jag är inte förvånad, med tanke på de andra barnen. Men hade gissat att det skulle visa på torsk och kanske ägg. Men ägg äter vi inte alls hemma och inte torsk heller, så det är väl egentligen inga problem att utesluta det de andra barnen inte tål. Men sen tillkommer ju vitlök, chili och lite annat som vi märkt stora reaktioner på. Sen tror inte jag själv att han är allergisk mot allt, men jag har helt enkelt inte orkat försöka med vissa saker då jag inte har behov av att äta det nu. Nu försöker jag hålla min kost konstant och utöka hans..
Jo, angående smakisar och så, så har jag väl varit extra försiktig med mat till honom. En vecka per födoämne. Och alltid rena saker först. Alltså rent rist t.ex och inte Sempers risvälling osv. Något lärde jag mig i alla fall med mellansonen.