• Tibell

Allergitråden

Ser hon likadan ut hela tiden eller har det försvunnit nu ??
    Nässelutslag brukar ju bara hålla i sig en stund för att sedan försvinna. Eller oftast beter det sig så om jag fattat rätt.
    Gett henne någon allergimedicin ? Om inte så ge henne en dos aerius. Är det sådana jag får så kliar det något fruktansvärt ( Jag sitter och kliar sönder mina axlar just nu, har likadana utslag där för tillfället )

• Tibell

Jo jag tror nog det är nässelutslag. De beter sig precis på det sättet som du beskriver.
    Men de brukar komma ganska omgående när man ätit något man inte tål..
    Och som jag sa kan man få nässelutslag av massa andra anledningar.
    Trist att ni inte har någon allergimedicin =( Be att få det nästa gång så ni har om det sker fler gånger.

Har Amanda aldrig fått göra rast eller pricktest ?? Eftersom nässelutslag är snabb reaktion borde det ju visa sig på tester ??
    Om de inte gjort något prick så ring och säg att ni vill ha ett..omedelbart ! Det tar dem ingen tid alls..

• Tibell

Bella tål ju som du vet heller ingenting ;)
    Och jag har fortfarande inte stött på någon korv hon INTE kunnat äta... de flesta verkar vara utan allt eller har vi bara haft tur ? Jag brukar själv be om att få läsa nämligen, litar inte på folket i kassan!

Låter helt sjukt att de inte testar henne.. det borde väl vara det första man gör ?
    Ett litet rast eller pricktest kräver väl inga större insatser från deras sida ?? Ring igen eller byt läkare ??

Men har ni tur beror nässelutslagen på något helt annat *håller tummarna*

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-08-26 21:14:45 följande:
    Ja, visst är det sjukt. har frågat 100gånger om vi inte kan testa henne men de vill inte. Ser ingen idé och det där med lapptest kan jag bara glömma. Kanske kan få det längre fram men nu är hon för liten och fortfarande för dålig?? Jaha, men hur ska hon bli bra om jag inte vet vad hon mår dåligt av?
    Ja verkligen jätte konstigt =0

Jag har inte fått lapptest till Bella heller. Men det berodde på att läkaren inte alls gillade det sättet att testa allergier på.
    Hon menade på att alldeles för många barn fick fel resultat.
    Att väldigt många fick positivt, på framför allt vete ( eller om det var alla sädesslag ?? ) när det inte alltid var en allergi...

Men ett pricktest borde de väl kunna göra ? Ser ingen anledning alls till varför inte ?
    Det är ju dumt att hålla på att utesluta massa nödvändiga livsmedel om man kan undvika ??
    Nej det låter som sagt väldigt konstigt..
  • Tibell

Och så måste jag passa på att fråga eftersom det finns många barn här som dricker välling/ersättning

När era barn dricker ur flaskan..hur låter dem då? Njuter dem eller låter det mest jobbigt ??
    Dricker de lungt och stilla eller flåsar dem ??
    För när Bella dricker sin välling klarar hon bara av 1 max 2 sug, sedan flåsar hon en massa, sedan 1 till, flåsa, 1 till mm.
    Dessutom får hon indragningar i halsgropen och rejäl bukandning mellan varje sugtag.
    Måste bara kolla om det är normalt =)

• Tibell

Vi skruvar nog på nappen rätt normalt =)
    Men vakum blir det ju såklart... Men blir det inte det oavsett ? Sätter vi det lösare kommer den ju ramla av och vällingen rinna ur ?
    Fast kan ju testa såklart =)

• Tibell

Fråga mig inte vad flaskan heter =) Är en såndär smal avlång, Mam kanske ??
    Nappen ska vara rätt stl. Hon dricker ju bara neocate så det är inget som sätter sig
    Och det kommer sådana där luftbubblor när hon dricker..

Det är säkert helt normalt =) Bara jag som funderar för mycket. Jag blev nämligen alldeles färdig av att bara lyssna på henne idag vid nattningen, därav mina funderingar.
    Vore ju inte så konstigt om hon hade flåsat vid 3-5 insugningar men hon klarar oftast inte hålla andan längre än 1 andetag
    Ska testa att lossa lite och se vad som händer... Och funkar inte det så provar jag en annan flaska

• Tibell

Och kavat ( du allvetare ;) ) medans du ändå är här
    Pruttlera, vad innehåller den ?? Du vet såndär man trycker ner fingrarna i så uppstår det ett pruttljud ?

• Tibell

Mithrandil : Japp det slurpas när hon dricker :)
    Idag skruvade jag knappt åt den alls, bara precis tillräckligt så den satt fast och inte ramlade av.
    Sen gjorde jag hålet större ( fast det var rätt stl )
    Och liiite bättre blev det nog.
    Nu kunde hon iallafall ta 2 sugtag åt gången innan flåset kom...

• Tibell

Ingen dum idé... Det får vi testa :)
    Ja hon blir ju anfådd av ingenting..
    Just nu sitter hon och bygger med lego men flåsar lite ändå! Ingen vidare kondition med andra ord :)

Hur går det med Amanda och utslagen ?

Svar på tråden Allergitråden