• Tibell

Allergitråden

Tibell skrev 2011-06-01 08:40:47 följande:
    Fick svar på Tildes prover idag. Negativt på hasselnöt men positivt för björk.
    Men eftersom hon inte hade några som helst symtom på björk i år ( inte heller förra året då det visade sig på pricktest ) tror läkaren det egentligen är en indikation på andra pollenallergier, såsom al och hassel eftersom hon hade massa symtom då det blommade som mest!
    Kan det vara så? Miralicia ?? Kavat ??
    Men läkaren tyckte ändå vi skulle vara försiktiga med nötter eftersom hon har reagerat.. De tror det rör sig om korsreaktion!
    Lite konstigt att de inte ville testa för fler nötter dock..
    Puffar lite..
  • Tibell

Lilla stumpan :( men hon hade väl testat positivt för seasam ? Eller har jag blandat ihop det ?

• Tibell

Jodå det kan det bli ändå..
    Min dotter ligger också lågt på både mjölk och cashewnötter men reagerar kraftigt ändå :(

• Tibell

ViFrånLandet : skönt att han slipper pollenbesvären!
    Flickorna har det inte roligt just nu :( så fort vi är ute blir de dunder förkylda och ser riktigt sjuka ut :( röda runt ögonen som rinner och näsorna står som kranar. Igår gick Bella i kortärmat/kortbyxor.
    Det tog ingen lång stund innan ben och armar hade röda fläckar på sig. Såg ut som nässelutslag utan blåsorna
    Dessutom ligger hon där inne och hostar en massa :(
    Tilde mår lite bättre men så har hon ett kanon bra nässpray också.. Som Bella tyvärr är för liten för ...

• Tibell

Hur går det med alla andra barn här inne som reagerat på pollen ?

Var precis inne och kollade pollenkollen och blev inte det minsta förvårad att det visade måttliga till höga halter gräs =/ Töserna blir vrålförkylda när vi är ute och Bella flåsar som en gammal tant med urkass kondis, både indragningar och bukandning och hostar antingen pipigt eller slemmigt. Tilde känns lite bättre rent astmamässigt men hennes näsa rinner den med trots nässpray och aerius. Bella får med aerius men märker ingen effekt alls..
    Deras ögon svullnar iallafall inte, men blir röda runt om och ser nästan febriga ut..

Såhär ser Bellas ben och armar ut när vi varit ute, Jag tycker iofs de ser riktigt fina ut nu.. taget med mobilkameran =/ Men hon kliar iallafall

Och Tildes mage svullnade upp ännu mer idag. Vet inte om någon såg bilderna i hemliga tråden ?? Den såg i allafall värre ut idag ..åt korvbröd till middag =/
    Dessutom klagade hon direkt efter kvällsmaten ( makaroner och köttfärssås ) på jätte ont i magen och den var kanon svullen, Hon själv skyllde på att hon druckit för mycket sagt, typ ett halvt glas.
    Bajs trött på allergier är jag!!

• Tibell
    Molina skrev 2011-06-03 22:04:12 följande:
    Älsklingen: Men usch stackars lilla Bella, mina ben och armar ser precis ut så nu dom med och kliar nå helt sjukt mycket, mina ögon och näsa rinner, Min Moa är jätte påverkad och vi har gräspollen.
    Tilde hade hon gluten?
    Nä Tilde hade inte gluten som tur var. Men eventuellt än sädesslagsallegi. Vet inte om du har tillgång till hemliga tråden ? Där har du bilder på Tildes mage..något stör henne i allafall =(

Ogillar pollen väldigt väldigt mycket =/ Barn ska dessutom inte behöva vara pollenallergiska..de är ju så små..
  • Tibell

Troll : Be kavat godkänna dig så du kan läsa där med. Iofs inte världens aktivitet där ;) Men ibland kan det vara skönt att skriva av sig och veta vilka som läser. Har även en bild längre bak i denna tråden som visar hur Tildes mage ser ut..

Alrro : Skönt att det verkar funka =) Alltid lika roligt när man kan utöka listan lite. Bella har nog reagerat på antingen ananas eller jordgubbar. För hon har varit illröd i rumpan och underlivet nu i dagarna. Och hon bajsar ju aldrig så kan inte skylla på det ;)

Kan inte heller se bilder på iphonen..skit app!

• Tibell

Mithrandil : usch vad jobbigt :( humöret känns igen. Bella är helt hopplös just nu.. Antagligen en fas för våran del.
    Angående magen. Inga tänder på gång ? Vad exakt äter hon i dagsläget? Skriv upp allt så vi alla får sätta på oss dektektivmössan och börja luska ;)

Ett tips till alla. Om ni har fler barn som är allerska. Se då till att de INTE får i sig fel mat samtidigt. Sitter uppe med två ledsna töser.. Hoppas att de tänkt sova snart :(

• Tibell

Fy vad trist natten var =/ Bella fick tag på en liten liten bit kaka igår, gjord på vetemjöl och kunde innehålla spår av hasselnöt..
    Hon hade sååå ont i magen i natt. Och denna lilla dam brukar väldigt sällan klaga. Men nu skrek hon oavbrutet länge. Ingenting hjälpte. Masserade hennes mage en del och tillslut blev det ett enda stort pruttkalas. Lät som om hon hade raketer i rumpan.. Men sen släppte det och hon sov hyffsat under natten. Idag är hon tokprickig i nacken/ryggen, precis som hon blev sist av spår av hasselnöt..

Och Tilde fick i sig mjölk,,en HEL kaka =/ Var dock bara överdraget som innehöll mjölk men ändå..
    Idag ser hon ut såhär
    Är taget med mobilen så lite dåligt kanske det syns. Men en del eksem i nacken som kliar såååå.
    Hon rev och rev hela natten..
    Skyllde först på soleksem. Trots att hon haft håret utsläppt och solhatt på sig. Men sen berättade mannen att hon mumsat kaka i smyg..
    Det senaste året hon fått i sig mjölk har hon ju fått eksem..
    För ni ser det med va ?? Borde väl vara pga av mjölken ?? ( obs. hon är INTE så röd på axlarna som bilden visar, vet inte varför det blev så ? )

Och som om inte detta vore nog. Mannen glömde ge barnen pollenallergimedicin i morse.
    Och jag reste iväg med barnen på marknad och blev så deppig när barnen snorade och såg så sjuka ut. De var nämligen nyss sjuka. Bella var så illröd runt ögonen att jag trodde hon hade feber, men icke. och hon snorade på, astman var/är bajs. När jag kommer hem och klagar inser mannen sin miss..stackars små =/
    AVSKYR allergier just nu =/

• Tibell
    tes 75 skrev 2011-06-06 20:34:20 följande:
    inte för att vara kritisk, men ni borde nog inte ha några bakverk innehållande sädesslag hemma alls! det är ju så lätt att barnen petar i sig när ingen ser.
    Vi brukar inte ha det..
    Men nu bygger vi altan och grabbarna som hjälper till fikade ute igår. Så hon hittade en liten bit i gräset
    Den ungen hittar allt ;)
    Nu ska sädesslagen bort även för Tilde så nu kommer vi absolut inte ha något sådant hemma.
    Idag har hon bara ätit en macka till frukost, inga fler sädesslag och magen såg redan mindre ut =0
    Ska verkligen bli spännande att se hur det kommer gå i sommar..
Svar på tråden Allergitråden