Allergitråden
FenomenaA skrev 2010-05-02 18:08:25 följande:
Tack för ditt svar! Som du ser ovan så har jag nu tagit bort sädesslagen och hoppas att det gör susen. Jag vill absolut fortsätta amma om det bara går. Jag hoppas att det bli så som du beskriver: att när vi har hittat det han reagerar på, och han har fått läka, så kan jag ta tillbaka flera saker till kosten. Som han då tål förstås. :) Jag ska försöka få mat på anvisning, jag vet inte alls hur det funkar. Helst till mig också, så jag kan amma. Dietisten skulle undersöka om det går innan mitt besök. Har ni några länktips om vilka saker man ska be att få på anvisning?Jag utesluter <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} span.E-postmall15 {mso-style-type:personal; mso-style-noshow:yes; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Arial; mso-ascii-font-family:Arial; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; color:windowtext;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> mjölk, ägg, soja, fisk, skaldjur, kyckling, sädesslag, röda grönsaker och frukter mm. Jag har inte tänkt på att använda (mjölk- och sojafri) ersättning eftersom jag ammar. men det kanske kan vara bra som du skriver, att göra gröt på? och att vänja vid tidigt? lillebror är 7,5 mån nu och äter en del mat (mest rotfrukter, majs och nötfärs).Kolla min sädesslagsblogg, så hittar du vad vi får. Ett tillägg som inte finns med, Lailas gula går att få nu liksom Finax naturligt glutenfria müsli.