• Tibell

Allergitråden

Har ni aerius eller tavegyl hemma ? Ge isåfall en dos i morgon bitti och se om det gör verkan !

• Tibell
    LillSkruttet skrev 2011-05-30 08:50:40 följande:
    Ringde 1177 idag och bollade med sköterskan. Hon ringde barnakuten och konfererade med dem, sedan återkom hon och sade att sköterskan där var helt ense med mig, han bör komma in och kollas, det här måste få ett slut!! Lite glad, samtidigt som tårarna bränner innanför ögonlocken just nu.....
    Åker in så snart vi gjort oss i ordning. Återkommer och berättar hur det gått senare.
    TACK allihopa!!! Kyss
    Håller alla tummar jag har!!
    Se nu till att antingen bli inlagda eller få bättre mediciner med er hem, gärna en aiolos!
    STOR kram till er bägge!
  • Tibell

Lillskruttet : skönt att allergiproverna inte gav något
    Men hade jag varit du hade jag testat att ta bort sädesslagen ändå.. Dels pga av astman men också för den svullna magen!

Kollade de hans syresättning?
    Tycker det lät bra att de tog näsprov och att ni ska få göra svettest!
    Hur mår han nu?

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-05-31 20:42:00 följande:
    Inte dåligt väder direkt, men vid regn.
    Andreas blir alltid fri från sina besvär när det regnar. Han har sagt något om att det blir lättare för att regnet gör så att pollen lägger sig.
    Ja jag menade ju regn såklart =)
    Då är det kanske så att Bella reagerar på gräs ändå..
    För någon vecka sedan ( när det var fint väder ) var hon rejält snorig och ögonen rann + att astman var kass.
    sen kom regnet och symtomen avtog sakta men säkert.
    I förrgår kom det lite bättre vädret på eftermiddagen och igår vaknade Bella upp helt genomförkyld och med astmabesvär.
    Ögon och näsa rinner ute och nu vid läggdags ( klippte gräset innan ) låg hon och hostade i säkert en 45 minuter, en rejält pipig hosta. Sover dock lugnt nu..
    Tilde som är konstaterad via pricktest gräsallergiker har haft sina symtom exakt vid samma tidpunkt som Bella. Känns inte som någon slump??
    Men hoppet är det sista som överger så jag hoppas fortfarande på förkylning ;)
    Ska dock bolla med läkaren om man kanske skulle sätta in aerius på Bella med..
  • Tibell
    mithrandil skrev 2011-05-31 20:54:44 följande:
    Tror vi kan lägga till havre på amandas lista nu.
    Idag är flera dagar sen sista incidenten med mjölk och magen funkade som en klocka igår men däremot fick hon korvstroganoff gjord på havregrädde och idag var rumpan uppfrätt igen och så har hon varit oerhört gnällig.

Alexander åt spagetti och köttfärssås. Magen svullnade som en boll och han blev jättegasig. grät hela kvällen för att han har ont i magen. hur länge måste jag egentligen fortsätta ge honom gluten/sädesslag?
    Vi kunde sluta när alla prover var tagna sa de, är det gjort nu när de testat gluten och sen den nya glutenallergi varianten ingen vet något om? Jobbigt att se han plågas så.
    Åh nej =/
    Var det första gången hon testade havregrädde ??
    Ge inte upp hoppet än dock, för havre har väl funkat felfritt innan ??
    Kanske är hennes mage lite ur balans efter två täta mjölkmissar ?
    Eller nya tänder på g ?
    Kollat så korven inte innehöll något knas? Eller kanske tomat??
  • Tibell

Soffifi : Aj då =( Liknar mer nässelutslag dock! Och eftersom det var en snabb reaktion är det möjligt det kan visa sig på pricktest!

• Tibell

Mithrandil : Jo det skulle det Iofs kunna vara.
    Ska ni på någon ny vägning snart ?
    Men eftersom havre funkar så bra innan skulle i allafall jag våga hoppas och testa en gång till när hon mår bra!
    Det förenklar så himla mycket ju fler livsmedel de tål!
    Ska hålla alla tummarna att det är tillfälligt och att hon snart kan äta havre igen :)

• Tibell

De hade aldrig tagit något glutenprov på Amanda va ?
    Innan ni gick till mjölkfritt och hon åt välling, innehöll den vete/gluten då?
    Om den gjorde det så var det ju himla synd att de inte tog testet då :(

• Tibell

Skönt att de vill ha koll i allafall.
    Bellas vikt är det ingen som bryr sig om ;)
    Men hon är relativt välmående och har energi för 5 så antar att hon förbränner en hel del bara på att springa runt och göra bus.. Det är hon en mästare på ;)
    Hoppas lilltjejen börjar lägga på sig snart!

Svar på tråden Allergitråden