Allergitråden
Fin fin lista på glassarna! Tack!
Fin fin lista på glassarna! Tack!
vad skönt för dig och lilla flickan! Skönt att hitta problemet!
Vill bara påminna om att barn kan vara trötta och rent utav "f..jvl" utan att det är någon allergi inblandad. Det är ju ganska vanligt att de är små änglar borta men jobbiga hemma. Säger inte att det inte är nåt mer men har en alldeles egen nu 4,5 åring som genom hela hans liv verkligen satt både oss föräldrar och sina pedagoger på förskolan på prov helt utan allergier.
Jaaa man vill ju så gärna hitta problemet
Nu när lillebror hade både ägg och mjölkalleri så testades även storebror för gluten, ägg, mjölk, vete osv. men inget visade något. Däremot håller vi forfarande på och klurar på om det finns en laktosintolerns. I fredags fick ahn börja äta som vanligt och vips bajsade han i kalsonerna två dagar i rad och då tänkte vi såklart ahaaa så var det med det men nu har han kännt av bra och sagt till i tid resten av dagarna så nu vet vi inte igen
Jag måste höra med er vad ni tror! Vi funderar fortfarande över Lukas (äldsta sonen) och en eventuell laktosintolerans. Allergiproverna visade ju inget men vi provade ju laktosfritt under en månad och under den månaden bajsade han på sig (får lite i kalsongen) 3 ggr och nu när han äter som vanligt har han bajsat i kalsongen 4ggr på 10 dgr. Det började så tydligt med att han bajsade ner sig två dagar i rad de två första dagarna men sedan har det även gått bra flera dagar och han verkar känna när det är dax. Det är lite svår tolkat men det lutar nog mot att vi tar bort laktosen igen? Vad tror ni ?
Funderar på om jag inte såg en mjölkfri semper gröt från 12månader i affären! Kolla det!
Efter lite detektiv arbete så tror vi oss nu har hittat ytterligare en allergi på vår nu 11månaders. Tidigare har det konstaterats både mjölk och ägg. Men det har alltid funnits lite fläckar runt munnen som kommit och gått men som vi en dag av en slump insåg att det var soja som gjorde att fläckarna blossade upp. Så i morgon ska vi och lämna blod för att testa för soja också.
Passar inte så bra med soja allergi också så här 20 dagar innan vår Malaysia resa. Jag ammar ju fortfarande lite så nu är frågan om jag vill forsättamed det även fast det blir kråååångligt att undvika soja i maten...jaa vi har lite att klura på. Å andra sidan har jag ju ätit soja fram till nu sista veckan så det kanske räcker om jag undviker så långt det nu går. Hur länge efter man ätit nåt finns det egentligen kvar i mjölken?
Eli: Det är säkert för att nu -är det på riktigt! Inte bara på prov. Det blir säkert bättre med tiden. Plus att det är en stor tyngd av oro i dig som nu kan släppa, klart det känns konstigt. Kram!
Puckon, Hallå SPÅR frågade du efter ju! Då borde hon väl kolla om det tillverkas annat i samma lokal också! Som du säger SOM om spår skulle synas.... då vore världen enkel!
Ta ett djupt andetag gör en -att göra lista och stryk eftersom så SYNS det att du gjort saker! Det ska vara kul med studentfirande!