Allergitråden
Är det vanligt med födesämnesallergier + astma och pollenallergi?
Är det vanligt med födesämnesallergier + astma och pollenallergi?
Äldsta dottern har blivit jätteröd på kinderna några gånger och jag kommer inte på vad det kan bero på. Kan det vara någon allergi?
Det har ju inte gått att få tag i enagos välling så igår köpte vi sempers mjölkfria och idag är dottern jättelös i magen. Hon var likadan förut när vi testade sinlacgröten förra gången det var problem med enagos välling.
Mamsie: Grattis.
K Kavat: Vilken miss av dem. På vårat dagis har de gett barnen piggelin några gånger och jag har sagt att de inte får ge det. Har oxå skrivit en lång lista på vad man ska se upp med när man har sojaallergi, mjölkallergi, äggallergi och fiskallergi. Igår hade stora jäntan fått piggelin igen och hon var hemsk i humöret. Måste gå på dem om det idag igen. I värsta fall får jag väl köpa med egen isglass dit som jag vet att hon tål.
EL I: Piggelin innehåller: Vatten, socker, glukos-fruktossirap, druvjuice framställd av koncentrat, surhetsreglerande medel (citronsyra, kaliumcitrat), stabiliseringsmedel (pektin, gummi arabicum, karragenan), arom, färgämne (koppakolofyllinkomplex, kurkumin).