Allergitråden
Hej alla!
Under sonens förmiddagssömnstunder har jag läst mig igenom hela tråden, det tog ett par dagar....;) Det är nog bara att acceptera att jag och min son passar utmärkt väl in i den här skaran av allergiska föräldrar och barn, jag är iofs bara allergisk mot pollen och fisk/skaldjur och känslig för äpple och päron i stor mängd, typ juice och dyl. Rasmus är, vad vi vet än så länge, allergisk mot mjölk, vete, äpple och kiwi och dessutom känslig för päron om han får mer än en liten gnutta. Dessuotm ska vi undvika ägg och soja till han är större och jag har på eget bevåg bestämt mig för att vänta med fisk till han är äldre, mig veteligen är det ett kraftigt allgegen och sen kan jag ju inte mata honom med det oavsett (reagerar själv på luftburen allergen fa på torsk)... Nu är ju Rasmus snart 6mån och har helt ratat sin Althera och älskar mat och mango. Men nu undrar jag om det är nån som sitter på en bra lathund över vilka frukter och grönsar som är släkt med varandra, för generellt är det väl så att om en släkting fungerar så är det större sannorlikhet att andra också funkar!?
I övrigt måste jag säga att ni sitter på en galet bra samlad kunskapsbank och jag har redan tagit till mig en hel massa bra råd bara genom att läsa tråden från början till slut.
Och tack för alla bra bloggar och listor!