Allergitråden
Ellisizza skrev 2010-04-06 18:38:08 följande:
Måste fråga er som vet om lite råd.Min son är 7 månader och äter neocate pga magproblem (blod och slem i avföringen) och utslag (eksem + nässelutslag). Han är nu helt bra efter att ha ätit enbart neocate i flera veckor. Allergier som misstänks är mjölk, ägg och sädesslag.Nu ska vi börja med smakportioner men jag vet inte vad man ska börja med. Provade potatis idag och efter några timmar fick han små, små röda prickar runt munnen, vid halsen och på insidan av handlederna. Men potatis kan man väl inte reagera på?Ska jag prova potatis igen och se om utslagen bara var något tillfälligt? Eller ska jag prova något annat? Vad i så fall? Måste ge samma säkert en vecka för det brukar ta några dagar innan hans mage reagerar.Jag oroade mig för att dottern var allergisk mot potatis när hon började med smakisar, men hon reagerade helt enkelt på det mesta nya i början med att få prickar och bli lätt torr i ansiktet ... Jag gjorde uppehåll, gav på nytt och gjorde så några gånger så gick det bra. Sedan samma visa med majs ... palsternacka var det enda som gick bra direkt!
Jag skulle vänta en dag och se om utslagen ger med sig eller åtminstone minskar och sedan ge igen och se vad som händer.