Inlägg från: Tingeling83 |Visa alla inlägg
  • Tingeling83

Allergitråden

Kika in :)

jag har pollen allergi!

tror min son med har de , men de på VC vägra ta test på han !!!

han ska pröva sig fram me recept fria mediciner :s

fick åka in akuten söndag pga hans öga svullna upp de gav mig recept på ögondroppar , funka lite bättre men ändå inte :(

Kärlek
  • Tingeling83
    Läkaren på akuten tyckte de var konstigt det inte velat ta allergitest. Men som sagt Vårdcentral är som de ska ibland -PUCKADE!!!!
    Vi skulle testa mediciner & se om de hjälpte sa dem där uppe , varför testa hit & dit på ett barn, Lika bra & ta ett etst så man får rätt medicin.
    Han haft besvär länge nu med & de medicinerna är receptfria som Vårdcentral sa jag skulle testa & de hjälper fan i mig inte.
    Nu fick vi ögondroppar på recept !!!!
    Tur akuten finns med bra läkare som kan ngt!!'

kan läsas mera på www.mammanemma.blogg.se
    Kärlek
  • Tingeling83
    Snutten skrev 2010-05-05 13:21:05 följande:
    Siris läkare ringde upp mig idag. Vi ska testa en nässpray med kortison och sedan kanske vi ska byta astma mediciner. Ska det vara så att barnet inte orkar gå på dagis eller leva ett "vanligt" liv? "problemet" är väl att eftersom jag jobbar ganska lite kan jag ha henne hemma en del och då kraschar hon inte särskilt ofta och jag behöver inte vabba så mycket. Alltså verkar hon ganska "pigg" men vem hade inte varit det om man fick sova till 9-10 på förmiddagen, ta det jättelugnt, bli körd i vagn osv osv. Hon är ändå snart fyra år.Hmmm, detta inlägg blev jätterörigt men jag är SÅ frustrerad och ledsen när hon inte mår bra och orkar som andra barn och när medicinerna inte räcker till.
    Ny här inne ! Va för fel har hon??
    Man blir ju ledsen när ens barn inte mår bra :(
    Kärlek
  • Tingeling83
    Snutten skrev 2010-05-05 13:27:53 följande:
    Hon har multipel födoämnes allergi, allergi mot flera pollen och katter samt astma som åretrunt behandlas. Nu i dessa pollen tider mår hon INTE bra. Suck
    Oj :( stackare!

Jag misstänker min son har pollen ... jag har de med!

hans ögon rinner, kliar , helt svullna , röda :/
    Ögonen är värst.

snorar & hostar.
    Kärlek
  • Tingeling83
    jag tycker min son måste göra ett allergitest , Vårdcentralen kan  göra de  via blodprov men de vägra ju sist gör de på sonen .. för de ville han skulle pröva 2 mediciner ... va ju inne akuten me han o läkarna där sa begär test nu , detta gått för långt!!
    Liksom jag med allergisk men de brydde de sig inte om .... Bättre få de på papper va han ej tål o få rätt medicin!
    Varför ej ta ett test när jag var där uppe sist hade jag kankse sluppit akuten i söndags me han :/
    Sonen fick pröva 2 receptfria men de icke hjälpt , fick ut recept på ögondroppar på akuten. de hjälper hyffsat men ändå inte helt :/
    Sonen fick pricktest som 1åring pga av hans eksem men de visa inget men de säger pollen/björk som jag har & jag även misstänker han har uppkommer i skolåldern.

Vårdcentralen vägra te test, dem suger!!! Man ska bara behandla & behandla , jaja !! Då får jag väl tro han har bara pollen !!!

Nu ska jag ringa privatkliniken , han kan ju va allergisk mot ngt annat med.
    Sen ska jag ringa sjukhusen med. Detta ska fan i mig bli utrett!!!
    Kärlek
  • Tingeling83
    Snutten skrev 2010-05-05 13:30:13 följande:
    Men även om man vet vilket pollen det är så är det väl samma behandling. Vi har aerius som antihistamin och lomudal ögondroppar och rhinocort aqua nässpray. Lomudal är recpetfria. Dessutom kan jag ge tevegyl till natten omd et blir väldigt jobbigt
    Vi vet ej alls OM det är pollen , men han ska ta medicin för de.
    Tavegyl funka inte.
    Clarityn funka inte.
    Cetrazin funka inte.

Han har fått recept via akut läkaren på Livostin ögondroppar njaa de funka men ej helt ....

han är såå ledsen så ont de gör i ögonen mellanåt
    Kärlek
  • Tingeling83
    Kavat skrev 2010-05-05 13:34:00 följande:
    Hej! Jag tycker absolut att du ska vända dig till en annan läkare, vc! Får man inte en utredning så är det bara att gå till nästa ställe!Hoppas det blir bättre!
    Ja jag ska ringa privatklinik & sjukhuset nära oss!
    Kärlek
  • Tingeling83
    Snutten skrev 2010-05-05 13:38:38 följande:
    Lyckorus: hur gammal är han? Det är ofta allergier inte visar sig på tester. Om besvären har uppkommit i pollentider med rinnande ögon osv så är det väl ganska säkert att han är pollenallergisk. Är det något annat särskilt ni misstänker att han inte tål? det bästa sättet är att utesluta ämnet man misstäcker att man är allergisk mot, tex mjölk, ur kosten i två veckor och se om det blir någon skillnad.
    Han är 8 år.
    Första ggn detta uppkommer.

Haft detta i 1,5 månad nu!

tror pollen / björk !

men kankse är mera , gräs kanske ?!! vet inte alls.

mat kan äta vad som utan problem! som tur e !

men mena ej lätt ta testa medicin efter medicin på ett barn som har svårt ta medicin.
    Önska de fanns ngt som hjälpte bra !
    Kärlek
  • Tingeling83

Pricktest tog de då han var ett pga av hans eksem!

vill bara ha ett blodprovtest kankse är mera än pollen / björk , kankse är gräs med!

Kärlek
  • Tingeling83

Ja jag vill ha en bra medicin som hjälper . men de på VC vägra ju ge mig ngt annat än recpefri o de hjälper inte

Kärlek
Svar på tråden Allergitråden