• sofmo

Allergitråden

Är det någon här som har kunskap om fiskallergi?
    Maken har fisk och skaldjursallergi och vi har därför väntat med att ge dottern (11 månader) fisk. Men nu ska vi testa...och vi är ganska oroliga. BVC är ju inte alltför kunniga i detta ämne, och jag skulle bli mkt lugnare om jag fick lite "experthjälp".

Har jag fattat det rätt; det är andra gången som man äter ett livsmedel som man reagerar med allergiska symptom. Barn kräks och får utslag - gäller det även fiskallergi? För maken svullnar ju i halsen!

Hon har fått ersättning nästan från födseln och den är det ju fiskolja i så därför får hon fortf. ersättning på morgonen istället för välling. Nog för att det är lite fiskolja i, men jag tycker att hon borde reagerat på den om hon är allergisk - eller?
  • sofmo

STORT tack för era svar om fiskallergi - vilken hjälp! Då ska vi testa med lax, ska köpa en burk. Jag lagar nästan all barnmat själv men att laga till fisk här hemma är ju ingen bra idé...
    Jag skrev lite knasigt för jag vet ju att allergi kan komma när som helst under livet och att alllergi inte är ärftligt. Jag hoppas så att hon tål fisk så hon och jag kan kalasa på det ibland{#lang_emotions_tongue_out}

• sofmo
    trållmor skrev 2010-04-07 00:26:34 följande:
    Min äldsta fixar all fisk utom just lax, så börja även smått där är mitt förslag. Han kaskadkräks av lax!!
    Oj, jag ska testa med en liten liten bit.
Svar på tråden Allergitråden